اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

آمار 8.5 میلیونی بیکاری سنگین است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، با اشاره به آمار 8.5 میلیون نفری بیکاری، اظهار داشت: پیش از این آمار بیکاری 3.5 میلیون نفر عنوان می‌شود و اگر آمار 8.5 میلیون نفری بیکاری واقعیت داشته باشد، عدد و رقم سنگینی است.

آمار 8.5 میلیونی بیکاری سنگین است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد محمدپور عصر امروز در نشست با تشکل‌های کارگری در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، بیان داشت: نیروی انسانی از موکلان اصلی هر سازمان است و کارگر، نیروی انسانی یک واحد صنعتی است.

وی با بیان اینکه انگیزه ما، ایجاد اشتغال و رفاه برای مردم است، گفت: همه مساعدت‌ها در قالب تسهیلات به واحد تولیدی برای جلوگیری از تعطیل شدن واحد تولیدی است چرا که برای حفظ اشتغال اهمیت دارد.

محمدپور با اشاره به اینکه مشکل پیش روی ما، اهلیت سنجی سرمایه‌گذار است، تصریح کرد: اعتقاد داریم کننده کار و اهل صنعت، باید وارد این عرصه شود و مسئله اصلی این است که چگونه بین اهل و انحراف، تمیز قائل شویم.

این مسئول با بیان اینکه اگر یک ریال از اعتباراتی که باید هزینه واحد تولیدی شود، در مسیر دیگری خرج شود، حرام است، ادامه داد: بانک‌ها در زمان پرداخت تسهیلات، سخت‌گیری می‌کنند اما بعد از پرداخت آن، نظارتی بر اجرای صحیح امر ندارند.

وی افزود: اگر در جایی یک ریال به انحراف برود، ما مدافع آن نیستیم و باید برخورد شود.

محمدپور یادآور شد: اگر سخت‌گیری شود می‌گویند سرمایه‌گذار امنیت ندارد و اگر سخت‌گیری نشود هم انحراف به وجود می‌آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه فلسفه اساسی کار ما، ایجاد اشتغال است، گفت: سود کار باید در این باشد که از مسیر اشتغال برود و می‌خواهیم که فعالان اقتصادی کشور ما بدانند سود وقتی ایجاد می‌شود که اشتغال ایجاد کنند.

وی با اشاره به آمار 8.5 میلیون نفری بیکاری، اظهار داشت: پیش از این آمار بیکاری 3.5 میلیون نفر عنوان می‌شود و اگر آمار 8.5 میلیون نفری بیکاری واقعیت داشته باشد، عدد و رقم سنگینی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: می‌دانیم بسیاری از کارگران ما در مشاغل سخت و به ویژه در مشاغل غیر رسمی، حقوقی که می‌گیرند هزینه درمان آینده است.

وی با بیان اینکه شغل باید به گونه‌ای باشد که تکافوی تورم را بکند، افزود: جایگاه قانون‌گذاری این حد تعادل، ما نیستیم.

انتهای پیام/86007/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول