اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان:

960 خانوار به دلیل حبس سرپرست مجبور به استفاده از خدمات امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: 960 خانوار به دلیل حبس‌بودن سرپرستان خود مجبور به استفاده از خدمات امداد در استان هستند.

960 خانوار به دلیل حبس سرپرست مجبور به استفاده از خدمات امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مرتضی موصلی امشب در حاشیه برگزاری نشست مقامات کمیته امداد استان و کشور با مسئولان دادگستری هرمزگان، با بیان اینکه امروز کمیته امداد در استان هرمزگان به عنوان یکی از نهادهای مهم و پویا به شمار می‌رود، اظهار داشت: تاکنون این کمیته توانسته است منشا برکات زیادی برای خانوارهای نیازمند باشد.

وی با بیان اینکه ارتقای شاخص‌های اجتماعی، فرهنگی و معنوی و مادی همواره مورد توجه کمیته امداد بوده و خواهد بود، اضافه کرد: در دهه چهارم فعالیت این نهاد امدادی، رویکرد به سمت توانمندی‌سازی در حوزه‌های یاد شده و ارتقای این شاخص‌ها در خانوارهای زیر پوشش است.

این مسئول در ادامه از خارج‌سازی و توانمندسازی تعداد سه هزار خانوار زیر پوشش در هرمزگان طی سال گذشته از پوشش کمیته امداد خبر داد و افزود: ایجاد اشتغال و توجه به خودکفایی خانوارها در بعد اقتصاد همواره از اولویت‌هاست.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: این کمیته در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله حمایت از دانشجویان و دانش‌آموزان دارد که در این راه می‌توان به پوشش بیش از چهار هزار دانشجو و 11 هزار دانش‌آموز اشاره کرد.

این مسئول با بیان اینکه به مشکل برخوردن سرپرستان خانوار یکی از دلائل ضعف اقتصادی خانوارها نیازمند حمایت شدن آنهاست، افزود: در حال حاضر در هرمزگان بیش از 900 خانواده به دلیل حبس بودن سرپرستان خانوار مجبور به استفاده از خدمات کمیته امداد هستند و این کمیته در این راه خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون در هرمزگان 230 خانواده زندانی موفق به دریافت تسیهلات برای آزادسازی زندانیان خود شده‌اند، اضافه کرد: این تعداد بخشی از 55 هزار و 400 خانوار زیر پوشش هستند.

موصلی گفت: در حال حاضر در هرمزگان 130 هزار نفر از حمایت‌ها و خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که از این تعداد، سرپرست 32 هزار خانوار، زنان هستند.

انتهای پیام/88001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول