اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جانشین سپاه بیت‌المقدس صورت گرفت

برگزاری نشست شورای عالی اندیشه و همفکری بسیج کارمندان کردستان‌

نشست شورای عالی اندیشه و همفکری بسیج کارمندان کردستان با حضور جانشین سپاه بیت‌المقدس، معاون استاندار و مدیران کل ادارات استان در کمیته امداد برگزار شد.

برگزاری نشست شورای عالی اندیشه و همفکری بسیج کارمندان کردستان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل کمیته امداد کردستان عصر امروز در این نشست ضمن تشریح اقدامات و برنامه‌های پایگاه ولی‌عصر امداد در طول هفته دفاع مقدس، برگزاری حلقه‌های صالحین، افتتاح پایگاه بسیج امداد دهگلان، حضور فعال در نمایشگاه، دیدار با خانواده شاهد، غبارروبی گلزار شهدا و تجلیل از خانواده امدادگران را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، این نهاد در دوران جنگ تحمیلی نیز به عنوان مدیریت ستاد پشتیبانی خدمات قابل توجهی ارائه کرد.

موسی‌نژاد تصریح کرد: در همان ایام دفاع مقدس کمیته امداد 4 هزار و 600 کارمند داشت که 111 نفر آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

وی افزود: کردستان نیز علاوه بر تقدیم شهدای امدادگر در دوران دفاع مقدس، چندین نفر کارمند جانباز 70 درصد به بالا دارد که از افتخارات این نهاد به شمار می‌آیند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان ارسال 21 هزار و 600 کامیون پشتیبانی به جبهه‌های جنگ با مدیریت کمیته امداد صورت گرفت که ارزش ریالی آن در آن دوران بیش از یک میلیارد 500 میلیون تومان بوده است. 

وی افزود: اکنون نیز کمیته امداد در بحث کمک به اقشار نیازمند و توانمند کردن آنان موفق بوده و همین امر نیز از برکت خون شهدا و برخورداری از روحیه بسیجی امدادگران نشأت می‌گیرد.

وی از بسیج به‌عنوان یکی از بهترین دستاوردهای انقلاب یاد کرد و افزود: نقش‌آفرینی‌های بسیج در عرصه‌های مختلف از بدو تشکیل تاکنون همواره موجب ارتقای نظام و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان شده است.

موسی‌نژاد از بسیج به‌عنوان مظهر قدرت الهی نام برد و عنوان کرد: رمز اقتدار و ماندگاری این نهاد ارزشمند حرکت در مسیر دستوارت دین اسلام و تبعیت محض از ولایت فقیه است.

وی عنوان کرد: دلیل توفیقات روزافزون این نهاد الهی در عرصه‌های مختلف در طول تاریخ انقلاب چنگ زدن به حبل متین و اطاعت بی‌چون و چرا از ولی‌ امر مسلمین است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان ایثار، از خودگذشتگی، ولایت‌مداری و شجاعت را از ویژگی‌های بسیجیان عنوان کرد و ادامه داد: این نهاد مقدس در طول عمر با برکتش از آغاز تا به امروز با تکیه بر این ویژگی‌ها همواره زمینه خدمت بی‌منت را فراهم کرده است.

موسی‌نژاد افزود: در حال حاضر کمیته امداد کردستان از 54 هزار خانوار نیازمند حمایت می‌کند که 33 هزار خانوار آن را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 6 هزار یتیم زیر 15 سال از حمایت‌های مادی و معنوی کمیته امداد بهره‌مند هستند و توسط 13 هزار حامی در سرفصل‌های مختلف حمایت می‌شوند.

وی افزود: جنگ امروز جنگ مبارزه با فقر است که کمیته امداد سردمدار این حرکت است و در راستای انجام این وظیفه با تمام توان تلاش می‌کند.

موسی‌نژاد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امداد را مشارکت‌های مردمی در راستای رفع مشکلات دانست که کمیته امداد کردستان در این حوزه جزو برترین‌های کشوری است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: کردستان در بحث جمع‌آوری زکات نیز در چند سال اخیر جزو استان‌های رتبه‌دار کشوری است و این به دلیل اعتقاد راسخ مردم استان به آموزه‌های دین محقق شده است.

وی در پایان نقش مسئولان در تحقق اهداف و چشم‌انداز برنامه‌های کمیته امداد به ویژه در بحث توانمندسازی نیازمندان را انکارناپذیر خواند و ابراز امیدواری کرد این نشست منشأ خیر و مشکل‌گشای مسائل جامعه هدف این نهاد باشد.

در این نشست از مسئول روابط عمومی کمیته امداد کردستان به عنوان کارمند نمونه بسیجی تجلیل شد.

انتهای پیام/79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول