اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانش‎آموزی شاهرود:

بیش از 70 ویژه برنامه هفته بسیج دانش‌آموزی در شاهرود اجرا می‌شود

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان شاهرود گفت: به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی، بیش از 70 عنوان برنامه در مدارس شهرستان شاهرود اجرا می‌شود.

بیش از 70 ویژه برنامه هفته بسیج دانش‌آموزی در شاهرود اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: یادآوری حماسه و ایثار دانش‎آموزان و کشتار آنان مقابل دانشگاه تهران به دست دژخیمان طاغوت و یادآور حماسه‌آفرینی نوجوانانی چون شهید فهمیده در طی هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: دانش‌آموزان امروز باید بدانند که 42 درصد شهدای دفاع مقدس؛ دانش‌آموز بودند که این نشان عمق بینش و بصیرت دانش‌آموزان در لبیک به ندای رهبر خویش است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان شاهرود تصریح کرد: برای پیروی از این الگوی مستند حقیقی باید حس سلحشوری و هوشمندی را در میادین انقلاب اسلامی حفظ کرده تا نسل حاضر آماده حماسه‌سازی در عرصه علم و دانش و فرهنگ شود.

اسماعیلی با بیان هدف از برگزاری هفته بسیج دانش‌آموزی گفت: توسعه و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی و معرفی ظرفیت و توانمندی سازمان در انجام فعالیت‌های گسترده کیفی در عرصه‌های مختلف و انتقال عالمانه میراث جاودان فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه بزرگ و آینده‌ساز دانش‌آموز کشور است.

وی با بیان اینکه روز هشتم آبان ماه سال‎روز شهادت شهید فهمیده بنا به مصوبه مجلس شورای اسلامی به نام روز بسیج دانش‌آموزی نام گرفته است، اظهار کرد: از این رو هفته بسیج دانش‌آموزی در این ایام قرار گرفته است و برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور به همت بسیج دانش‌‌آموزی در واحدهای مقاومت مدارس برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه بیش از 70 برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود، افزود: سه حوزه مقاومت ایمان، ایثار و کوثر در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان سطح شهرستان اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، معرفتی و بصیرتی را انجام می‌دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: شعار امسال سازمان بسیج دانش‌آموزی برای این هفته (حماسه‌ساز امروز، آینده‌ساز فردا) است که به تناسب روزهای این هفته نیز نام‎گذاری جداگانه‌ای دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این هفته گفت: آذین‌بندی و فضاسازی مناسب واحدهای مقاومت بسیج، اجرای آیین ایثار و شجاعت به نام شهیدان طاهره‌سادات هاشمی در مدارس دخترانه و شهید احمدرضا عباسی در مدارس پسرانه، تجلیل از دانش‌آموزان نخبه بسیجی در عرصه‌های مختلف، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در سه واحد مقاومت دخترانه و پسرانه به یاد شهدای دانش‌آموزی شاهرود و کشور از برنامه‌های این هفته است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان شاهرود افزود: برگزاری صبح‎گاه‌های مشترک در واحدهای بسیج مدارس، برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی، افتتاح واحدهای مقاومت بسیج در مدارس ابتدایی و برگزاری نشست‌های حلقه‌های معرفتی بصیرتی از عمده برنامه‌ها است.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی گلزار مطهر شهدا و حضور سازمان‎یافته در نماز جمعه و دیدار با ائمه جمعه شاهرود، رودیان و بسطام و اجرای رزمایش پدافند غیرعامل در سه واحد بسیج از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: برگزاری مسابقه دو رهروان شهدا مقطع پویندگان و کوه‌پیمایی مقطع پیشگامان و مسابقات فوتسال جام شهدای دانش‌آموز و مسابقات دارت و دوچرخه‌سواری در این هفته به همت واحدهای بسیج برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان شاهرود بیان کرد: برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی و روزنامه‌دیواری و نقاشی با موضوع چرا مرگ بر آمریکا و راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی در واحدهای مقاومت امیدان، پویندگان و پیشگامان انجام می‌شود.

اسماعیلی اظهار کرد: در این هفته اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزان سال دوم متوسطه به استعداد 420 نفر در تاریخ 9 آبان ماه از محل کانون ملی شهید بهشتی از شهرستان‌های شاهرود و میامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب سیار در واحدها نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است، افزود: برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان دانش‌آموز و همچنین برگزاری مراسم سخنرانی در واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان شاهرود تصریح کرد: حسن ختام برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی برگزاری مراسم روز 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که با حضور سازمان‎یافته دانش‌آموزان کلیه مدارس؛ برگزار خواهد شد و بار دیگر نشان خواهد داد که دانش‌آموز ما بیدار و با بصیرت است و برابر استکبار جهانی خواهد ایستاد و حق خود را خواهد گرفت.

اسماعیلی با بیان اینکه 95 درصد دانش‌آموزان مدارس شهرستان شاهرود عضو بسیج دانش‌آموزی هستند، افزود: با توجه به استقبال دانش‌آموزان از بسیج در مدارس ابتدایی نیز واحدهای امیدان به شکل فعال و فراگیر تشکیل می‌شود و دانش‌آموزان سال سوم ابتدایی به بعد عضو بسیج خواهند بود.

وی با دعوت از همه دانش‌آموزان برای حضور در برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: امیدواریم برنامه‌های اجرایی در این هفته موجب ارتقای بصیرت و معرفت دانش‌آموزان در مقطع حساس کنونی برای خدمت به جامعه و کشور شود.

گفتنی است؛ هر ساله برنامه‌های متنوعی در هفته بسیج دانش‌آموزی از تاریخ هفتم تا سیزدهم آبان ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ط40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول