اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی همدان خبر داد

عضویت 76 هزار و 548 دانش‌آموز همدانی در بسیج دانش‌آموزی

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه همدان از عضویت 76 هزار و 548 دانش‌آموز بسیج در همدان خبر داد.

عضویت 76 هزار و 548 دانش‌آموز همدانی در بسیج دانش‌آموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عزت‌الله ستوده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، هفته بسیج دانش‌آموزی را یادآور حماسه و ایثار دانش‌آموزان در مقابل دژخیمان دانست و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور خوبانی است که در گذر تاریخ به نسل امروز درس‌هایی از فداکاری و ایثار را می‌دهند.

وی با اشاره به درخشش نسل جدید در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سازندگی افزود: اگر امروز شاهد شکوفایی کشور در زمینه‌های مختلف هستیم به پاس حماسه‌آفرینی و دلاوری شهیدان نوجوانی چون شهید فهمیده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی همدان از وجود 42 درصد از شهدای دانش‌آموزی در طول هشت سال دفاع مقدس خبر داد و افزود: در طول دفع مقدس 550 نفر از دانش‌آموزان در صحنه حق علیه باطل به درک درست و واقع‌بینانه از ندای امام پرداختند.

وی با اشاره به شعار سازمان بسیج دانش‌آموزی با عنوان دانش‌آموز بسیجی حماسه‌ساز امروز، آینده‌ساز فردا افزود: سازمان بسیج دانش‌آموزی با دانش‌آموزمحوری سعی در استفاده از توانمندی نسل پرشور و متعهد برای خلق آینده زیبا و آرمانی است.

ستوده هدف سازمان دانش‌آموزی را توسعه فرهنگ و تفکر بسیج دانش‌آموزی دانست و افزود: تقویت روحیه نشاط، شادابی و خلاق‌آوری از جمله اهداف سازمان خواهد بود.

وی با توجه به اهمیت شجریه طیبه صالحین در مباحث دانش‌آموزی افزود: در هفته بسیج دانش‌آموزی توسعه کمی و کیفی مجموعه طبقات شجریه طیبه صالحین و کمک به تولید تمدن جدید اسلامی و همچنین ایجاد فرهنگ ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی برای همه علاقه‌مندان به انقلاب در جریان خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه همدان فرهنگ‌سازی الگوبرداری از چهره‌های انقلاب را توسط نسل جوان مهم دانست و افزود: در هفته بسیج دانش‌آموزی شناسایی چهره‌های مهم انقلاب و معرفی آنها را در برنامه خواهیم داشت.

وی با اشاره به وجود 22 پایگاه مقاومت بسیج دانش‌آموزی در استان همدان به معرفی برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی پرداخت و افزود: برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در قالب سه طیف که بخشی از آنها به شکل برنامه عمومی در طول سال نیز اجرا می‌شد خواهد بود.

ستوده به شرح برنامه‌های عمومی پرداخت و افزود: نشست‌حلقه‌های معرفتی و بصیرتی صالحین، مسابقات مختلف فرهنگی در قالب نشریه و وبلاگ با موضوع حماسه سیاسی و اقتصادی، مسابقه انشاءنویسی با موضوعیت نقش‌ دانش‌آموزان در اقتصاد مقاومت، فراخوان ثبت نام دانش‌آموزان در مسابقات علمی خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی و روز قشر دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با حضور دانش‌آموزان، مدیران و مسئولان ، برنامه آئین صبحگاه سراسری ایثار و شجاعت در سالن ورزشی دبیرستان حضرت فاطمه‌(س) در شهر جورقان در روز هشتم آبان‌ماه را خواهیم داشت.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی همدان از برنامه افتتاحیه اردو دانش‌آموزی به غرب کشور در روز 9 آبان ماه خبر داد و افزود: حضور سازمان‌یافته دانش‌آموزان بسیجی در نماز جمعه این هفته، هم‌اندیشی علمی تعدادی از نخبگان علمی، هنری، ورزشی، قرآنی به نمایندگی جامعه نخبگان با استاندار را در دستور سازمان بسیج دانش‌آموزی است.

وی از انعکاس اخبار برنامه روز 13 آبان در سراسر جهان خبر داد و افزود: دیدار دانش‌آموزان با خانواده‌ شهدا، جانبازان و ایثارگران برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی، از جمله برنامه‌های هفته بسیج خواهد بود.

ستوده از برنامه شجره طیبه صالحین در مقاطع مختلف خبر داد و افزود: سنین هفت تا 11 سال، 353 حلقه عام و 16 حلقه خاص، سنین 11 تا 14 سال 711 حلقه عام و 202 حلقه خاص، سنین 14 تا 18 سال 980 حلقه عام و 492 حلقه خاص  را در شجره طیبه صالحین تشکیل می‌دهند.

وی از وجود 410 سرگروه حلقه خاص برادران و 422 سرگروه حلقه خاص خواهران در شجره طیبه صالحین خبر داد و افزود: در حلقه صالحین 73 مربی صالحین و سه سر مربی صالحین حضور دارند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی همدان از شرایط عضویت 70 هزار و 595 نفر دانش‌آموز در بسیج دانش‌آموزی استان همدان خبر داد و افزود: با حضور  195 هزار و 915 نفر کل دانش‌آموزان استان همدان 125 هزار و 320 نفر جامعه هدف بسیج هستند.

وی از 76 هزار و 548 دانش‌آموز همدانی در بسیج دانش‌آموزی خبر داد و افزود: یک‌هزار و 175 واحد مقاومت بسیج مدارس در استان همدان ایجاد شده است.

ستوده از بازدید 3 هزار و 397 دانش‌آموز استان از مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد و افزود: از 30 مهر ماه نیز هر روز یک گردان یعنی 406 نفر به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می‌شوند.

وی از پیش‌بینی بازدید 4 هزار و 466 نفر از مناطق عملیاتی غرب کشور طی هفته بسیج خبر داد و افزود: 120 دانش‌آموز نخبه و تیزهوش همدانی در قالب سه کاروان به مدت پنج روز در اردوگاه شلمچه و فتح المبین خادمین زائران خواهند بود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی همدان در پایان از یک‌هزار و 76 دانش‌آموز شهید همدانی خبر داد و افزود: 350 برنامه بسیج دانش‌آموزی در هفته بسیج اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/89026/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول