اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

تهیه 29 کتاب در حوزه پدافند غیر عامل در زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از تهیه 29 کتاب در حوزه پدافند غیر عامل در زنجان خبر داد.

تهیه 29 کتاب در حوزه پدافند غیر عامل در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری امشب در همایش کارگروه تخصصی فرهنگی، آموزشی و اجتماعی پدافند غیر عامل در زنجان، اظهار کرد: سازمان پدافند غیر عامل کشور از 10 سال گذشته فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این سازمان از دو سال گذشته در حوزه‌های مختلف برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار می‌کند، افزود: در طی سال‌های اخیر به موضوع پدافند غیر عامل توجه ویژه‌ای شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: پدافند غیر عامل شامل اقدامات غیر نظامی است که بدون بکارگیری جنگ‌افزار و تجهیزات نظامی تهاجم خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: پدافند غیر عامل موجب جلوگیری از بروز خسارت و کاهش آن و باعث حفظ جان و مال مردم و مدیریت مطلوب بحران می‌شود.

* نقش موثر همه افراد جامعه در پدافند غیر عامل

نظری با اشاره به اینکه در پدافند غیر عامل همه سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها درگیر هستند، افزود: مردم نیز در این پدافند نقش اساسی دارند.

وی با بیان اینکه در پدافند غیر عامل باید تاکتیک‌ها متناسب با تهدیدهای دشمنان طراحی شود، افزود: باید این تاکتیک‌ها متناسب با تهدیدها نیز تغییر یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بر ضرورت توجه به موضوع پدافند غیر عامل در جامعه تاکید کرد و گفت: باید برای مقابله با تهدیدات دشمنان این نوع پدافند در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در این مقوله به خوبی ورود پیدا کرده و برنامه‌های مختلفی در طول این هفته برگزار می‌کند.

نظری با بیان اینکه کارگروه تخصصی فرهنگی، آموزشی و اجتماعی پدافند غیر عامل به همت آموزش و پرورش استان برگزار شده است، افزود: این کارگروه به منظور آشنایی گروه‌های مختلف جامعه با این نوع پدافند برگزار شده است.

وی از برگزاری برنامه‌های مختلف در این خصوص از سوی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: دانش‌آموزان، اولیا و معلمان نقش اساسی در اجرای پدافند غیر عامل دارند.

این مسئول با اشاره به تهیه 29 عنوان کتاب در خصوص پدافند غیر عامل در استان افزود: آموزش‌های لازم در این خصوص به دانش‌آموزان و معلمان داده شده است.

* برگزاری رزمایش‌های پدافند غیر عامل در زنجان

وی از اجرای رزمایش‌های مختلف پدافند غیر عامل در استان خبر داد و افزود: کلاس‌های ویژه نیز برای اولیا برگزار شده است.

نظری بر ضرورت توجه به دوره‌های آموزشی برای فرهنگیان تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش آماده برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: کتاب‌های مختلفی در حوزه پدافند غیر عامل در استان تهیه شده است که در اختیار فرهنگیان قرار گرفته است.

انتهای پیام/73003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول