اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کارخانه قند مغان عنوان کرد

تولید 35 هزار تن شکر خام در کارخانه قند مغان

مدیرعامل کارخانه قند مغان گفت: با فعالیت کارخانه قند مغان در سی و دومین سال پیش‌بینی می‌کنیم 35 هزار تن شکر خام در کارخانه قند مغان تولید و روانه بازار مصرف شود.

تولید 35 هزار تن شکر خام در کارخانه قند مغان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی شریفی عصر امروز در جریان بازدید از مراحل مختلف کارخانه قند مغان اظهار داشت:‌ مشعل فعالیت سی و دومین فعالیت کارخانه قند مغان چند روز پیش روشن شده و این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه پنج هزار تن سعی می‌کند محصولات خود را به بهترین و کیفی‌ترین شکل ارائه کند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در این دوره از فعالیت کارخانه قند بیش از 35 هزار تن شکر خام تولید و روانه بازار مصرف شود، تصریح کرد: این کارخانه توان تولید محصولاتی همچون ملاس و تفاله را دارد که معمولاً در واحدهای دامداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شریفی خاطر نشان کرد: مواد اولیه این کارخانه شامل چغندر قند اغلب در استان اردبیل و همچنین استان‌های همجوار آذربایجان‌شرقی، غربی به ویژه شهرهای اهر، هریس و مشگین‌شهر تأمین و برای تولید بهتر روانه کارخانه قند مغان می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه میزان تولید بیش از 144 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: این میانگین 42 درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

وی با بیان اینکه در فصل فعالیت این کارخانه شش هزار نفر از جوانان منطقه در این مجموعه مشغول کار می‌شوند، بیان کرد: روزانه به طور متوسط 10 تا 15 سرویس خودروی سنگین به مقصد این کارخانه بارگیری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل کارخانه قند مغان سطح زیر کشت چغندر قند در پارس‌آباد را یک‌هزار و 500 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: این سطح زیر کشت 500 هکتار نسبت به گذشته افزایش یافته است.

شریفی در مورد تولید 100 درصد بذر چغندر توسط کشاورزان مغان گفت: ما یک جهش تولید 250 درصدی را در تولید بذر شاهد هستیم به طوری که 150 هزار واحد بذر تولیدی از این استان به عرصه کشت و زرع کشور ارسال شده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: امیدواریم با همکاری و مشارکت هموطنان زمینه‌ای فراهم آید تا بتوانیم بیش از هر زمان دیگر تولید خودمان را افزایش داده و ظرفیت تولیدات را در این بخش شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62007/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول