اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

مدیریت هیئت‌های مذهبی شأن ائمه را حفظ کنند

کارشناس مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه گفت: هیئت امام حسین(ع) آبروی اهل بیت(ع) و هر هیئتی نماینده مکتب اهل بیت(ع) است و به همین دلیل مدیریت هیئت‌های مذهبی باید به گونه‌ای باشند که شأن ائمه اطهار حفظ شود.

مدیریت هیئت‌های مذهبی شأن ائمه را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سید حسن آقامیری ظهر امروز در جمع اعضای هیئت‌های مذهبی این شهرستان اظهار داشت: مردم ایران در طول تاریخ، ارادت خود را به اهل بیت(ع) ثابت کرده‌اند و آن هنگام که  شبه جزیره عربستان لیاقت خود را برای استقرار اهل بیت(ع) از دست دادند مردم ایران علمداری مکتب اهل بیت(ع) را پذیرفتند و دلیل وفور مدفن امامزادگان در ایران همین امر است.

وی با اشاره به وجود امامزادگان متعدد در منطقه کاشان خاطرنشان کرد: وجود امامزادگان عظیم‌الشأن در این منطقه، شهرستان کاشان را به دارالمؤمنین ایران تبدیل کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه، نگاه به عزاداری از سر عادت را غلط دانست و گفت: عزاداری برای اهل بیت(ع) وظیفه قرآنی است که خداوند بر دوش ما نهاده و هر کس در این راه وظیفه‌ای دارد.

وی با اشاره به دو جبهه امامان حق و پیشوایان باطل تصریح کرد: قرآن در جایی امام را به پیشوایانی تعبیر کرده که به امر خدا هدایت می‌کنند و در جایی در وصف ائمه باطل، آنان را پیشوایانی معرفی کرده که مردم را به سوی آتش می‌خوانند.

آقامیری افزود: شناخت امامان حق از امامان باطل، به عنوان پیش‌درآمد چرایی اطاعت و پیروی از آنها ضروری است و در صورتی می‌توان در جبهه یدعون الی‌‌النار قرار نگرفت که نسبت به امامان این دو جبهه شناخت پیدا کنیم و این شناخت تنها با تمسک به فرهنگ اهل‌بیت(ع) محقق می‌شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به روایات متعدد که امام حسین(ع) را مصباح هدایت و کشتی نجات معرفی می‌کند بیان داشت: تنها راه نجات بشر و سعادت دنیوی و اخروی، تمسک به فرهنگ و معارف اهل‌بیت(ع) است.

آقامیری در ادامه به سخنان فوکویاما؛ تئورسین ژاپنی‌تبار در کنفرانس بازشناسی هویت شیعه اشاره و عنوان کرد: او شیعه را پرنده‌ای خوانده که یک بال سبز و یک بال سرخ دارد و بال سبز این پرنده را مهدویت و عدالت‌خواهی و بال سرخ را شهادت‌طلبی که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فناناپذیر معرفی می‌کند.

وی همچنین با اشاره به این که دشمن با ترویج خرافات در عزاداری‌ها و فرهنگ انتظار این دو بال را هدف قرار داده است، ترویج خرافات و آسیب‌های عزاداری‌ها را باعث به مخاطره افتادن بیرق عزاداری امام حسین(ع) دانست و ابراز داشت: شیعه باید اول علمداری مکتب اهل بیت(ع) را حفظ کند و بعد در جهت ترویج این فرهنگ تلاش کند.

این مبلغ حوزه علمیه قم در ادامه با تأکید بر این که مدیریت هیئت مذهبی باید مدیریت دینی باشد گفت: امام سجاد(ع) در صلوات شعبانیه اشاره می‌فرماید که هر که بر پیامبر و اهل بیت(ع) تقدم جوید از دین بیرون رفته و کسى که از ایشان عقب بماند به نابودى می‌گراید اما ملازم ایشان به حق رسیده لذا مدیریت هیئت‌های مذهبی نیز باید بر همین اساس و ملازم با امام(ع) باشد.

آقامیری در ادامه به بیان برخی افراط و تفریط‌ها در عزاداری اهل بیت(ع) پرداخت و با اشاره به این که امام حسین(ع) حتی در شب عاشورا بر حق‌الناس تأکید فراوان داشت افزود: مسئولان هیئت‌های مذهبی نیز در مدیریت هیئت باید در مسیر امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) حرکت کنند.

وی ایجاد آلودگی صوتی، نحر شتر و گوسفند در معابر عمومی، مسدود کردن معابر و ایجاد مزاحمت برای مردم را از جمله منکرات بسیار شایع در بین هیئت‌های مذهبی دانست و متذکر شد: هیئت امام حسین(ع) آبروی اهل بیت(ع) و هر هیئتی نماینده مکتب اهل بیت(ع) است و به همین دلیل مدیریت هیئت‌های مذهبی باید به گونه‌ای باشد که شأن ائمه اطهار حفظ شود.

انتهای پیام/2406/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول