اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران:

سنت عاشورا رکن بیداری ملت ما است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران با بیان اینکه سنت عاشورا رکن بیداری ملت ما است، گفت: حتی دشمنان در برابر عظمت عاشورا و امام حسین(ع) سر تعظیم فرو می‌آورند.

سنت عاشورا رکن بیداری ملت ما است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نشست هماهنگی برگزاری مراسمات دهه محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع) ظهر امروز و با حضور رؤسای ادارات و نهادهای این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران در این جلسه اظهار کرد: برگزاری مراسمات دینی و مذهبی سبب حفظ رابطه عاطفی با اولیای خدا و ائمه اطهار(ع) است.

حجت‌الاسلام سیدعبدالرحیم ملکوتی‌اصل افزود: این مناسبت‌ها، محافل و مجالس سوگواری، دستجات عزاداری و تبلیغات دینی و فرهنگی در خنثی کردن توطئه‌ها و اهداف شوم دشمنان نقش بسزا و مؤثری دارد.

وی نقش عزاداری در تداوم و استمرار نهضت سرخ حسینی را مهم دانست و ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های بارز مکتب تشیع، برپایی مراسم عزاداری در مصائب و سوگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت سید الشهدا(ع) است.

ملکوتی‌اصل تصریح کرد: این مراسمات تا به امروز سبب رسیدن پیام سالار شهیدان مبنی بر ظلم‌ستیزی، رادمردی و آزادگی به گوش جهانیان شده است.

وی با اشاره به حجم تبلیغات گسترده و تهاجم دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، همکاری همه ادارات و نهادها در ایام محرم را خواستار شد.

ملکوتی‌اصل با بیان اینکه سنت عاشورا رکن بیداری ملت ما است، افزود: از برکات ماندگار حماسه عاشورا پدید آمدن مجالس و محافل دینی و دستجات عزاداری بوده است.

وی یادآور شد: اگر چه عاشورا یک روز بود، اما دامنه تأثیر آن تا ابدیت کشیده شده و چنان در عمق اعماق دلها اثر گذاشته که همه ساله دهه محرم و صفر و به ویژه روز عاشورا و اربعین، اوج عشق و اخلاص نسبت به امام حسن(ع) معلم حریت، آزادی و اسوه جهاد و شهادت می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران با اشاره به اینکه حتی دشمنان در برابر عظمت عاشورا و امام حسین(ع) سر تعظیم فرو می‌آورند، تصریح کرد: امام حسین(ع) دری از درهای بهشت و سفینه‌ای برای نجات از غرقاب هلاکت، جهالت و چراغی پرفروغ برای راهیابی به سوی حقیقت و سعادت است.

لزوم همکاری ادارات و نهادها با هیئت‌های مذهبی

ملکوتی‌اصل با بیان این‌که اداره تبلیغات اسلامی گچساران برای برگزاری مراسمات عزاداری دهه محرم هماهنگی‌های لازم را با هیئت‌های مذهبی انجام می‌دهد، از رؤسای ادارات و نهادها خواست تا در برگزاری هر چه بهتر این مراسمات با هیئت‌های مذهبی همکاری داشته باشند.

به گزارش فارس در این جلسه مقرر شد هیئت‌های مذهبی که قصد دارند در ماه محرم فعالیت داشته باشند، ضمن هماهنگی با اداره تبلیغات اسلامی، مجوزهای لازم را از این نهاد دریافت کنند.

تأمین نور جایگاه‌های برگزاری مراسمات عزاداری و هیئت‌های مذهبی توسط اداره برق، همکاری ادارات و نهادهای شهرستان با اداره تبلیغات اسلامی در زمینه تأمین خودروهای مورد نیاز برای اعزام مبلغین به روستاها، تأمین نظم و امنیت در هیئت‌های مذهبی توسط نیروی انتظامی، فضاسازی شهر و سیاه‌پوش کردن خیابان‌ها و میادین اصلی توسط شهرداری و مجمع امور صنفی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/82001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول