اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گلستان خبر داد

شناسایی 1320 نقطه گلستان برای مناسب‎سازی مبلمان شهری

مدیرکل بهزیستی گلستان از شناسایی یک هزار و 320 نقطه این استان برای مناسب‎سازی محیط و مبلمان شهری خبر داد.

شناسایی 1320 نقطه گلستان برای مناسب‎سازی مبلمان شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رقیه رحمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: ادارات، مکان‎های پزشکی و پارک‎ها باید در اولویت مناسب‎سازی قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: سالمندان، معلولان، زنان باردار، فرزندان خردسال و حتی افرادی که در اثر سانحه دچار شکستگی پا شدند نیاز به مناسب‎سازی محیط و مبلمان شهری دارند.

42 درصد معلول جسمی و حرکتی در گلستان وجود دارد

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: طبق ماده 2 آیین‎نامه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، نظارت مناسب‎سازی محیط به عهده بهزیستی است و طبق ماده 2 این قانون شهرداری‎ها موظف هستند که صدور پروانه، احداث و پایان کار اماکن عمومی را بر اساس الگوی مناسب‎سازی صادر کنند.

رحمانی با بیان اینکه تمام دستگاه‎ها باید اعتباری را در بودجه سالانه خود در مناسب‎سازی محیط لحاظ کنند، یادآور شد: در سال 1384 قانون مناسب‎سازی محیط و مبلمان شهری به تصویب رسید و در سال 1387 کمیته‎های مناسب‎‎سازی در استان گلستان شکل گرفت که ریاست کمیته‎ها در استان به عهده استاندار و در شهرستان‎ها به ریاست فرمانداران است.

وی آمار معلولان جسمی و حرکتی را در گلستان 42 درصد اعلام کرد و بیان داشت: تعداد 15 هزار و 300 معلول جسمی و حرکتی در گلستان وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه آمار سالمندان در کشور و بالتبع آن در استان رو به رشد است، اضافه کرد: پیش‎بینی شده که در افق 1404 رشد سالمندان به 14.5 درصد برسد.

به گفته رحمانی حدود 132 هزار نفر سالمند در استان گلستان وجود دارد.

وی کمبود اعتبارات را از مهمترین مشکلات عدم اجرای مناسب‎سازی محیط و مبلمان شهری عنوان کرد و افزود: اعتبارات تملک دارایی دستگاه‎ها را مکلف کرده که هر ساله 30 درصد اعتبارات خود را صرف مناسب‎سازی محیط و مبلمان شهری کنند اما متاسفانه این مهم از سوی دستگاه‎های اجرایی جدی گرفته نشده است.

انتهای پیام/83001/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول