اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 52 درصدی صادرات در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد 52 درصدی صادرات کالا در استان در سال‌جاری خبر داد.

رشد 52 درصدی صادرات در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمان کرمی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی اظهار داشت: امروزه ثابت شده است که رشد اقتصادی کشورها با رشد صادرات آن‌ها ارتباط مستقیم دارد چراکه صادرات جزیی از تقاضای کل جامعه محسوب می‌شود و اثر مستقیمی بر تولید دارد.

وی افزود: توسعه سریع صادرات کمک می‌‌کند که محدودیت ارزی و انحصار از اقتصاد کشور برداشته شود و تولید را از بخش‌های کم‌بازده به بخش‌های پربازده انتقال دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد 52 درصدی در بخش صادرات در 6 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در سال گذشته این میزان رشد حدود هشت درصد بوده است.

کرمی تولید صادرات محور را در استان از اولویت‌های این سازمان برشمرد و افزود: بدین وسیله می‌‎توان کالاهای ارزشمند و با کیفیت را در استان تولید و در منطقه و جهان توزیع کرد.

وی ادامه داد: حمایت از کار، تولید باکیفیت و ساماندهی بازار اولویت دیگر این سازمان قلمداد می‎شود.

کرمی پذیرش و اعزام هیئت‌های تجاری از استان را یکی از برنامه‌های مهم این سازمان در زمینه توسعه تجارت خارجی دانست و تاکید کرد: پیگیری تخصیص اعتبار به منظور پرداخت جوایز صادراتی، پیگیری ایجاد خوشه‌های صنعتی و کسب و کار و پیگیری تشکیل میزهای کالایی و کشوری از دیگر برنامه‌های انجام شده در این استان است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از صادرکنندگان نمونه استان چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی تجلیل شد.

انتهای پیام/68006/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول