اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از یک دهه

صادرات 132 میلیون دلاری در شأن منطقه آزاد ارس نیست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: صادرات 132 میلیون دلاری کالا از ارس بعد از حدود یک دهه فعالیت آماری ناچیز است و فعالان اقتصادی این منطقه باید بتوانند به تولید و صادرات درخور شأن منطقه ارس دست یابند.

صادرات 132 میلیون دلاری در شأن منطقه آزاد ارس نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن عرب باغی در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر منطقه آزاد ارس حرکت همسو با تحولات اقتصادی و صنعتی دنیا را امری مهم و قابل توجه دانست و تاکید کرد: ارس قابلیت حرکت همسو با مناطق آزاد کشورهای خارجی را دارد.

وی افزود: افزایش کیفیت کالاهای تولیدی در منطقه آزاد ارس باید در رأس فعالیت‌های سرمایه‌گذاران ارس باشد چرا که آبروی اقتصاد کشور در گرو کیفیت کالاهای صادراتی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: شتاب سازندگی و توسعه در دنیا بسیار بالاست و ما نیز باید بر این اساس سرعت فعالیت‌های خودمان را افزایش دهیم.

عرب باغی گفت: محافظه‌کاری و ترسیدن از تصمیم‌گیری مانع فعالیت و رشد است و ما در نظر داریم طرح مدیران فردا را برای تربیت نیروهای متخصص و کاردان برای تامین مدیران آینده این منطقه به اجرا درآوریم.

وی بر ضرورت افزایش بهره‌وری در بدنه پرسنلی سازمان منطقه آزاد ارس و کارخانجات تولیدی فعال تاکید کرد و گفت: کارشناسان منطقه آزاد ارس باید از چنان توان تخصصی بهره‌مند باشند که بتوانند به عنوان مشاوری آگاه و متخصص در کنار سرمایه‌گذاران باشند و از ایجاد سردرگمی برای آنان جلوگیری کنند.

عرب‌باغی گفت: استراتژی‌های تعیین شده برای رونق تولید، تجارت، بازرگانی، ترانزیت و صادرات، آموزش عالی در منطقه آزاد ارس تاکنون به نتایج مطلوب خود نرسیده و برای منطقه‌ای با وسعت و اهمیت ارس قابل قبول نیست.

وی افزود: منطقه آزاد ارس به لحاظ بهره‌مندی از امتیازهای ویژه برای رونق اقتصاد منطقه‌ای مستعد است که باید بر اساس افکار نو و اقتصاد محور هدایت شود.

محسن عرب‌باغی تاکید کرد: بسیاری از مناطق آزاد در کشورهای خارجی بعد از منطقه آزاد ارس تاسیس شده و رشد غیرقابل مقایسه‌ای با ارس دارند و این نتیجه عمل بر پایه افکار علمی همراه با استفاده از تجارب اصحاب تولید و صنعت است.

وی گفت: صادرات 132 میلیون دلاری کالا از ارس بعد از حدود یک دهه فعالیت آماری ناچیز است و فعالان اقتصادی این منطقه باید بتوانند به تولید و صادرات درخور شأن منطقه ارس دست یابند.

وی بوجود آمدن روحیه امیدواری در جامعه را نوید بخش آینده‌ای روشن دانست و گفت: دولت تدبیر و امید فضای مثبتی در اقشار مختلف جامعه از جمله صاحبان صنایع و تولید ایجاد کرده است که باید به بهترین صورت ممکن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

در این آیین 19 صادرکننده برتر منطقه آزاد ارس با اهدای لوح یادبود و نشان برتر صادر کننده برتر ارس مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در این آئین با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و جمعی از سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان منطقه ارس نخستین نشان صادرات کشور در منطقه آزاد ارس رونمایی شد.

انتهای پیام/60002/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول