اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد

جمعیت بانوان فرهیخته ظرفیتی برای ارتقای سطح فرهنگ دینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان را ظرفیت مناسبی برای ارتقای سطح فرهنگ دینی بانوان بیان کرد.

جمعیت بانوان فرهیخته ظرفیتی برای ارتقای سطح فرهنگ دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام صفی‌یاری پیش از ظهر امروز در دومین جلسه جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان که با حضور اعضای این جمعیت و جمعی از مسئولان استان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه محوریت کار تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش در راستای آموزش و تربیت نیروی انسانی است امید است این جلسه حرکتی برای تعامل بیشتر این دو نهاد باشد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اعضای جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان فرهنگی هستند، تصریح کرد: امید است با ارائه راهکارهای مناسب از سوی جمعیت بستر مناسبی برای تعامل بیشتر فراهم شود.

‌صفی‌یاری جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان را 50 نفر اعلام کرد و گفت: در جلسه اخیر رکن اجرایی جمعیت بانوان فرهیخته 6 نفر عضو جدید به این جمعیت اضافه شدند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان به دستور مقام معظم رهبری از سال 88 فعالیت خود را آغاز کرد، یادآور شد: شرکت در جلسات و گردهمایی‌ها، مطالعه و بررسی مسائل و آسیب‌های فرهنگ دینی و اجتماعی بانوان و تلاش در راستای ارتقای سطح فرهنگی آنها و همچنین ارتقای سطح فرهنگ دینی بانوان از جمله اهداف تشکیل این جمعیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این جلسه یادآور شد: ارائه خدمت به 270 هزار دانش‌آموز و حضور 26 هزار همکار در آموزش و پرورش استان نشان‌دهنده این است که خانواده آموزش و پرورش بسیار بزرگ و متعهد رسالت خطیری است.

سالار عرفانی‌نسب یادآور شد: ما اعتقاد داریم تربیت این نسل تابع مثلث سه ضلعی است که یک ضلع آن خانواده، ضلع دیگر مدرسه و دیگری هم جامعه است.

وی ادامه داد: یافته‌های علمی و روانشناسی مراحل رشد می‌گوید نقش الگویی خانواده بر تربیت کودکان بسیار تاثیرگذار است و باید در این راستا برنامه‌ریزی مناسب داشت.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش هشت هدف اصلی دارد که شامل اهداف اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، تقویت بینش سیاسی، اهداف زیستی و اهداف اقتصادی است و در راستای تحقق این اهداف تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین با اشاره به تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان بیان کرد: نباید از این موضوع غافل شد چراکه دشمنان قصد داند فرهنگ بیگانه را در جامعه گسترش دهند و بی‌شک پایبندی به اعتقادات و بینش‌های دینی به مصونیت بیشتر در برابر هجوم تهاجم فرهنگی منجر می‌شود و باید تقویت ریشه‌های اعتقادی و دینی جوانان و نوجوانان را در اولویت قرار داد.

عرفانی‌نسب اضافه کرد: مهمترین ظرفیت آموزش و پرورش داشتن نیروی انسانی است و با تکیه بر این نیروی عظیم سعی داریم رسالت خود را به نحو احسن انجام دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از دغدغه‌مندی بانوان فرهیخته استان نسبت به مسائل و مشکلات فرهنگی بیان کرد: تمام دغدغه کانون پرورش فکری رشد و تربیت صحیح و دینی نوجوانان و کودکان جامعه است.

سهیلا شیخی گفت: تولید بازی‌هایی که به نوعی فرهنگ غنی و اصیل ما را احیا می‌کند مهمترین اولویت کاری ما به شمار می‌رود.

وی با توجه به گله‌مندی بانوان فرهیخته از هجوم بازی‌های فکری و خشن رایانه‌ای که باعث بروز ناهنجاری‌های بسیار در بین کودکان و نوجوانان شده گفت: یکی از دغدغه‌های ما نیز همین موضوع است.

این جلسه با دستور کار چگونگی مقابله آموزش و پرورش با تهاجم فرهنگی و راه‌های ارتقای تعامل هر چه بیشتر آموزش و پرورش در سنندج برگزار شد.

در ادامه جلسه بانوان فرهیخته استان نیز خواستار تشویق دانش‌آموزان به استفاده از بازی‌های فکری و رایانه‌ای ایرانی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای والدین و بالا بردن سطح آگاهی والدین نسبت به تکنولوژی جدید، ارائه راهکار درباره سبک زندگی اسلامی توجه به حفظ عفت، برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت که بیشتر محتوای فرهنگی و دینی داشته باشد، شدند.

انتهای پیام/79007/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول