اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری مازندران خبر داد

دستگیری 6 هزار تبعه غیرمجاز افغان در مازندران

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری مازندران گفت: در سال گذشته 6 هزار تبعه غیرمجاز افغان در مازندران دستگیر شدند.

دستگیری 6 هزار تبعه غیرمجاز افغان در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه آمل، تقی شفیع در دومین کارگروه اتباع خارجی فرمانداری آمل با بیان اینکه ایران اسلامی 1200 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، بیان داشت: در گذشته میزان ورودی از این مرز خیلی زیاد بوده که امروز عوامل انتظامی با تمام وجود خود این مرز را کنترل می‌کنند و ورود غیرمجاز را به حداقل رسانده‌اند.

وی با اعلام اینکه از تاریخ دهم تیرماه سال 91 کل استان ممنوعه اعلام شده است، گفت: در سال گذشته در سطح استان حدود 6 هزار نفر تبعه افغان دستگیر شده‌اند که هزار نفر از این تعداد در شهرستان آمل بوده است.

شفیع با اشاره به اینکه در دستگیری اتباع غیرمجاز نیاز به حکم قضایی نداریم، تصریح کرد: هر جا که اتباع غیرمجاز مشاهده شود می‌توانیم دستگیر کنیم ولی در مجازات آنها احتیاج به همراهی دستگاه قضایی است.

معاون فرمانداری ویژه شهرستان آمل نیز با بیان اینکه از سال 82 شهرستان آمل به عنوان شهرستان ممنوعه برای حضور افاغنه و اتباع غیرمجاز اعلام شده، تصریح کرد: از آن زمان می‌بینیم که رتبه شهرستان در دستگیری اتباع غیرمجاز در سطح استان بالا بوده است.

سیدجعفر رسولی با اشاره به اینکه شعبه ویژه‌ای در دستگاه قضایی برای رسیدگی به جرایم اتباع خارجی پیش‌بینی شده است، گفت: در سطح شهرستان کار‌های تخصصی در این رابطه انجام گرفته ولی با توجه به اینکه شهرستان تابع سیاست‌های استان است حمایت‌های بیشتری را از استان انتظار داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه دستگیری و طرد اتباع خارجی مستلزم هزینه است موفقیت کامل در این امر را مستلزم اعتبار استانی دانست.

انتهای‌پیام/86011/ط/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول