اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از جزییات محموله قاچاق حیات وحش در مازندران

700 گونه حیات وحش تاکسی‌درمی شده غیرمجاز در مازندران کشف شد

رئیس محیط زیست بابلسر و فریدونکنار گفت: 700 گونه حیات وحش تاکسی‌درمی شده غیرمجاز در یکی از تاکسی‌درمی‌های غیرمجاز بابلسر کشف و ضبط شد.‌

700 گونه حیات وحش تاکسی‌درمی شده غیرمجاز در مازندران کشف شد

ناصر کیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: بر اساس گزارش اعلام شده، مامورین اجرایی اداره محیط زیست پس از شناسایی کارگاه موردنظر بلافاصله اقدامات انتظامی را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه این کارگاه در محله میان‌دشت بابلسر مربوط به شخصی به نام م.ر  است، گفت: کارکنان این اداره به همراهی نیروی انتظامی پس از دق الباب و باز نکردن درب متوجه شدند متهم م.ر به همراه یک قلاده پلنگ تاکسی‌درمی شده قصد فرار از روی دیوار را دارد.

رئیس محیط زیست بابلسر و فریدونکنار اضافه کرد: با هوشیاری مامورین متهم پلنگ تاکسی‌درمی شده را رها کرده و متواری شد.

کیایی اذعان داشت: با ورود ماموران به داخل کارگاه غیرمجاز در سه یخچال صنعتی و خارج از آن بیش از 700 گونه حیات وحش اعم از پرندگان و پستانداران نادر و حمایت شده کشف و ضبط کردند.

رئیس محیط زیست بابلسر و فریدونکنار تصریح کرد: خرس قهوه‌ای، پلنگ، گرگ روباه، شوکا، درنای خاکستری و عقاب طلایی از جمله گونه‌های نایابی است که در این مکان کشف و ضبط شد.

این مسئول بیان داشت: در این بازدید بیش از 5 هزار فشنگ تراپ ورزشی از کارگاه این متخلف کشف شده است.

کیایی کشف یک قلاده پلنگ، یک قلاده گرگ، دو قلاده روباه، 15راس خرگوش، 8 قلاده شغال، سه قلاده گربه وحشی،17عدد بزغاله، 112عدد کاکائی تاکسی درمی شده، 370عدد کاکائی لاشه، ابیاء یک قطعه، 25 کارتن 250عددی فشنگ، دو کارتن ساچمه، دو قبضه سلاح شکاری دولول، یک راس مرال، یک عدد درنای خاکستری، دو عدد قرقاول، سه عدد کبک، یک بهله عقاب، یک عدد قو، دو عدد سردک، یک عدد کنچه نوک، 20عدد هدهد، 20عدد هواصیل، 20عدد سنجاب، یک عدد درنای خاکستری را از جمله گونه‌های کشف شده در این کارگاه غیرمجاز برشمرد.

وی در پایان خطاب به متصدیان تاکسی‌درمی‌های شهرستان بابلسر و فریدونکنار اذعان داشت: با کلیه متخلفین این چنینی با بدترین شکل قانونی برخورد و به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

خبرگزاری فارس به زودی تصاویری اختصاصی از این کشفیات را انعکاس خواهد داد.

انتهای پیام/86010/ح40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول