اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش عنوان کرد

جلوگیری از توزیع خوراکی‌های غیرمجاز در بوفه‌های مدارس کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از توزیع خوراکی‌های غیرمجاز در بوفه‌های مدارس کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از توزیع خوراکی‌های غیرمجاز در بوفه‌های مدارس کهگیلویه و بویراحمد

بشیر آرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با اشاره به نقش سلامتی در یادگیری دانش‌آموزان، اظهار کرد: دانش‌آموزان باید سه وعده غذایی و دو میان وعده استفاده کنند.

وی گفت: تغذیه صبحانه نقش اساسی در سلامت جسمی و فکری دانش‌آموزان برای آغاز یک روز دارد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اولیای دانش‌آموزان باید سعی کنند فرزندان لقمه غذایی متناسب با خود به مدرسه ببرند و استفاده کنند.

آرمان افزود: استفاده از میوه‌های قابل شستن، شیر، شیرکاکائو ،در بسته‌های استریل آب میوه، دوغ‌های پاستوریزه و لقمه‌های شامل نان، پنیر، گردو و انواع کیک، کلوچه، بیسکویت ساده و بدون کرم، خرما، خشکبار پسته، نخودچی، کشمش، انجیر، بادم و فندق در بسته‌بندی‌های بهداشتی که دارای پروانه بهداشتی، پروانه ساخت، پروانه بهره‌برداری، نشان استاندارد و تاریخ تولید و انقضا در مدارس مجاز است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خوراکی‌های مانند انواع پفک، چیپس، یخمک، آلوچه، لواشک، انواع بستنی یخی، نوشابه گازدار و دلستر، آب‌نبات‌هایی که به سطح جونده دندان‌ها می‌چسبد، خوراکی‌هایی که احتمال فاسد و آلودگی آن‌ها زیاد است؛ مانند سالاد، سالاد الویه بیسکویت و کیک‌های کرم‌دار و انواع ساندویچ‌های سرد و گرم مانند همبرگر، سوسیس،کالباس و سوسیس بندری غیرمجاز است.

وی در ادامه عنوان داشت: اولیا و مدیران مدارس بر مواد خوراکی که در مدارس توزیع می‌شود نظارت کنند، چون استفاده دانش‌آموزان از خوراکی‌های غیرمجاز سلامتی جسمی و تحصیلی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

این مسئول گفت: اولیای دانش‌آموزان بر پول توجیبی‌های فرزندانشان توجه داشته باشند تا از استفاده فرزندانشان از خوراکی‌های مضر در مدرسه جلوگیری شود.

آرمان گفت: سلامتی دانش‌آموزان در گرو تعامل و همکاری اولیای دانش‌آموزان و مسئولان مدارس و در جلوگیری از ورود خوراکی‌های غیرمجاز به مدارس امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول