اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش:

مردم به توصیه‌های ایمنی از سیل توجه کنند

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و آغاز نزولات جوی تاکید کرد: مردم به توصیه‌های ایمنی از سیل توجه جدی کنند.

مردم به توصیه‌های ایمنی از سیل توجه کنند

جواد تیموری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این هشدارها برای حفاظت از جان و حفظ سلامت مردم بیان می‌شوند و بی‌توجهی به آنها عواقب جبران‌ناپذیری دارد.

وی افزود: ایجاد آمادگی در مردم برای ایمنی از حوادث مستلزم افزایش آگاهی‌های آنهاست.

در سال‌های گذشته با افزایش آگاهی‏ها ضریب توجه و ایمنی مردم افزایش یافته است

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با افزایش این آگاهی‌ها ضریب توجه و ایمنی مردم در حوادث افزایش یافته و حوادث ناشی از بی‌توجهی مردم کم شده است.

تیموری افزایش آگاهی‏ها در سطوح پایه را ضروری دانست و گفت: شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های گنبدکاووس، مینودشت و کلاله به ریاست فرمانداران نسبت به این موضوع توجه داشته و به طور مداوم فعالیت دارند.   

وی اضافه کرد: در همین راستا کمیته بحران این امور با هدف آگاهی در برابر سیل و رعایت نکات ایمنی در زمان سیلاب، تعدادی تراکت بین دانش‌آموزان مدارس این شهرستان‌ها در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی تهیه و توزیع کرده است.

کارگاه آموزشی «تغییر اقلیم و اثرات آن بر سیل و آلودگی آب و تاثیر آن بر منابع آب» در گنبدکاووس برگزار شد

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه با عنوان «تغییر اقلیم و اثرات آن بر سیل و آلودگی آب و تاثیر آن بر منابع آب» یکی از اهداف برگزاری این کارگاه را آشنایی بیشتر با مباحث مربوط به تغییرات اقلیمی در جهان و منطقه عنوان کرد.

تیموری اضافه کرد: دلایل و عوامل موثر بر تغییرات اقلیمی و تاثیر تغییرات ناشی از این پدیده بر وقوع جریان‏های سیلابی و خشکسالی و همچنین تشریح مباحث و مسائل مربوط به آلودگی‏های آب و آلاینده‏های مختلف و اثرات آن بر منابع آب اهداف دیگر برگزاری کارگاه فوق بودند.

به گفته وی برگزاری این کارگاه‏ها تذکری است برای دست‏اندرکاران امر و تمامی مردم جامعه که از پدیده‏ها و حوادثی همچون زلزله، سیل، خشکسالی، طوفان، آتش‌سوزی و ... که احتمال وقوع آن پیرامون ما وجود دارد غافل نشویم.

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش تاکید کرد: باید با مطالعه و شناخت عوامل موثر در بروز چنین پدیده‏هایی و تبادل تجربیات گذشته از اثرات مخرب و نامطلوب آنها تاحد امکان جلوگیری کرده و خسارات ناشی از بروز چنین حوادثی را به حداقل ممکن رسانده و آمادگی مقابله با آنها را همواره داشته باشیم.

انتهای پیام/83003/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول