اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان عنوان کرد

خسارت سنگین سیل به تاسیسات زیربنایی گیلان

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: سیل اخیر گیلان خسارت سنگینی به تاسیسات زیربنایی و راه‌های روستایی، فرعی و اصلی گیلان وارد کرده است.

خسارت سنگین سیل به تاسیسات زیربنایی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد ایران‌پرست ظهر امروز در جلسه راه و شهرسازی استان میزان خسارت ناشی از بارش شدید باران در گیلان را زیاد دانست.

وی با بیان اینکه بارش شدید باران و سیلاب در برخی مناطق گیلان خسارات زیادی بر جای گذاشته است، اظهار کرد: بارش باران پاییزی و جاری شدن سیل در گیلان در روزهای اخیر صدمات زیادی به تاسیسات زیربنایی و راه‌های روستایی، فرعی و اصلی و پل‌های این استان وارد کرد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان، ادامه داد: بارش باران که از روز چهارشنبه هفته گذشته در مناطق مختلف گیلان آغاز شد، ریزش کوه در مناطق ییلاقی، طغیان رودخانه‌ها و بروز سیلاب را به دنبال داشت.

وی، تخریب تاسیسات زیربنایی، تخریب بخشی از آب‌شستگی پایه‌های پل‌ها، انسداد دهانه آب‌روها، رانش و آب‌شستگی راه‌های روستایی و مناطق ییلاقی این استان را از دیگر آثار تخریب ناشی از سیل عنوان کرد.

ایران‌پرست، افزود: با تلاش شبانه‌روزی راهداران تمام محورهای سیل‌زده به غیر از چند راه روستایی که ابنیه آنها تخریب شده و راه جایگزین برای آنها وجود دارد بقیه راه‌ها، باز و عبور و مرور در جریان است.

به گفته وی، پاکسازی رسوبات ناشی از سیل در سطح جاده و برطرف شدن آبگرفتگی قنات‌ها در برخی محورهای روستایی و فرعی در حال انجام است.

این مسئول، آسیب‌های سیل به ابنیه فنی در شهرستان‌های شفت، فومن، صومعه‌سرا، تالش، رضوانشهر، ماسال و لنگرود را بیشتر از مناطق دیگر استان ذکر کرد.

وی از بازگشایی راه ارتباطی ماچیان به رحیم‌آباد رودسر خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اثر جاری شدن سیل و افزایش شدت جریان آب رودخانه پلرود و به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی راه ارتباطی مذکور که از دوم آبان جاری مسدود شده بود با کاهش شدت جریان آب رودخانه، ورودی و خروجی این راه ارتباطی در عصر روز گذشته بازگشایی شد.

مدیر راهداری گیلان، برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌ها را از عوامل موثر در بروز سیل و تخریب و آب‌شستگی پایه‌های پل‌ها در این استان عنوان کرد.

وی از شهروندان گیلانی خواست تا در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان به‌ویژه در شب و در هنگام بارندگی‌های شدید با رعایت نکات ایمنی و توقف در مکان مناسب و امن و کسب اطلاع از مسیر، حرکت کنند.

ایران‌پرست، خودداری از اقامت و تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها و نقاط سیل‌گیر در هنگام بارندگی‌های شدید و رگباری را مورد تأکید مردم و مسافران قرار داد.

انتهای پیام/2300/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول