اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بجنورد و راز جرگلان:

خسارات سیل‌زدگان خراسان شمالی پرداخت نشد/ دولت تدبیر کند

نماینده شهرستان‌های بجنورد، مانه‌ و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس گفت: با وجود وارد شدن خسارات میلیاردی سیل به بخش‌های کشاورزی یا سایر تأسیسات این استان، تاکنون هیچ‌گونه خسارتی از سوی دولت ابلاغ و پرداخت نشده است.

خسارات سیل‌زدگان خراسان شمالی پرداخت نشد/ دولت تدبیر کند

قاسم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد خواستار تدبیر معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای تأمین منابع مالی خسارت‌های سیل اوایل مهر ماه امسال خراسان شمالی شد.

وی افزود: بیشترین خسارت سیل در این استان مربوط به مانه و سملقان و راز و جرگلان بوده که تاکنون صرفاً به بازدید کارشناسان ستاد حوادث غیرمترقبه وزارت کشور بسنده شده است.

جعفری با تاکید بر جدی گرفتن دولت برای تأمین خسارات به بخش‌های آسیب دیده استان گفت: اکنون مردم مشکلات زیادی در این زمینه دارند و مکرراً به نمایندگان مراجعه می‌کنند.

* تکلیف مردم پیرامون سدهای در دست احداث مشخص شود

وی همچنین بر تعیین تکلیف وضعیت مردم ساکن در پیرامون سدهای در دست احداث این استان تاکید کرد و گفت: وزارت نیرو در این زمینه باید به گونه‌ای عمل کرده تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

به گفته وی، برخی سدها مثل قوردانلو در استان وجود دارد که هنوز وارد مرحله مطالعه و اجرایی نشده لیکن به مردم چندین روستای حوالی این طرح عنوان شده که روستا زیر آب می‌رود و باید هرچه سریعتر روستا را ترک کنند، در حالی‌که سال‌ها از موضوع برنامه ساخت سد در قوردانلو سپری می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: انتظار می‌رود تا سایر نمایندگان استان که صرفاً نماینده آن شهرستان بوده برای پیشبرد طرح‌هایی که تمام خراسان شمالی را در بر گرفته، مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: البته تعامل خوبی بین نمایندگان استان بوده و امید می‌رود تا مشارکت نمایندگان این استان هر چه بیشتر توسعه یابد.

به گزارش فارس، شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان در شمال و غرب استان خراسان شمالی قرار دارند.

بر اثر جاری شدن سیل اوایل مهر ماه در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان علاوه بر خسارت 370 میلیارد ریالی به بخش‌های راه، مزارع، قنوات، تاسیسات زیربنایی، سه نفر از شهروندان طعمه سیلاب شده و جان خود را از دست دادند.

خراسان شمالی جزو 10 استان حادثه خیز بوده که حوادث طبیعی گوناگون را به خود دیده است.

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول