اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان دانش‌آموزی همدان خبر داد

ساماندهی 12 هزار دانش‌آموز در تشکیلات پیشتازان و فرزانگان

معاون سازمان دانش‌آموزی همدان گفت: در سال تحصیلی جاری 12 هزار دانش‌آموز در تشکیلات پیشتازان و فرزانگان ساماندهی می‌شوند.

ساماندهی 12 هزار دانش‌آموز در تشکیلات پیشتازان و فرزانگان

ناصر حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه سازمان دانش‌آموزی در سال تحصیلی جاری ساماندهی تشکیلات پیشتازان برای پسران و فرزانگان برای دختران است.

وی افزود: شیوه‌نامه این امر به مدارس ارسال شده و پیش‌بینی می‌شود 700 گروه 12 و 36 نفره از این تشکیلات، در سطح مدارس استان تشکیل شود.

معاون سازمان دانش‌آموزی استان همدان تصریح کرد: انتظار می‌رود با استقبال خوب دانش‌آموزان، 12 هزار نفر زیر پوشش تشکیلات پیشتازان و فرزانگان قرار گرفته و به فعالیت بپردازند.

وی گفت: مربیان آموزش‌دیده در سطح استان از اعضا، ثبت نام به عمل آورده و دانش‌آموزان طبق سرفصل‌های آموزشی و مهارتی آموزش تئوری و عملی لازم را دریافت می‌کنند.

حمیدی اظهار داشت: از دانش‌آموزان عضو تشکیلات پیشتازان و فرزانگان در مراسم‌ها و برنامه‌های ملی و مذهبی از جمله تحت عنوان حاملان قرآن کریم، گارد پرچم و استقبال از مقامات کشوری استفاده می‌شود.

وی در خصوص طرح سوادآموزی و کمک به بی‌سوادان کمتر از 40 سال توسط سازمان گفت: طبق این طرح، بی‌سوادان کمتر از 40 سال شناسایی شده و توسط دانش‌آموزان عضو تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی آموزش می‌بینند.

معاون سازمان دانش‌آموزی همدان با اشاره به 30 مهر و انتخابات شورای دانش‌آموزی گفت: بعد از اتمام انتخابات و مشخص شدن رئیس و اعضای شورا، از بین رؤسای شوراها در یک رقابت، تعداد چهار نفر برای مجلس شورای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند.

وی در خصوص فعالیت شورای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس اضافه کرد: این شورا در 350 واحد آموزشی مشغول به فعالیت هستند و دانش‌آموزان در قالب تیم‌های تذکر لسانی عهده‌دار این مسئولیت هستند.

حمیدی در پایان سخنانش تصریح کرد: دانش‌آموزان فقط در حوزه مدرسه به ادای این دو فریضه مهم می‌پردازند.

انتهای پیام/89030/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول