اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن ارزیابی محیط زیست ایران:

فعالیت‌های صنعتی سبب تحول محیط زیست می‌شود

رئیس انجمن ارزیابی محیط زیست ایران گفت: محیط زیست به دلیل فعالیت‌های صنعتی در کشور در حال تحول و دگرگونی است و عدم تنظیم فعالیت‌های صنعتی بر روی محیط زیست ما اثر می‌گذارد.

فعالیت‌های صنعتی سبب تحول محیط زیست می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجید مخدوم صبح امروز در همایش محیط زیست در پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص‌پژوه دانشگاه اصفهان با اشاره به محیط زیست اظهار کرد: برخلاف تصور مردم محیط زیست ما محیطی است که در آن زندگی می‌کنیم و فرهنگ، طبیعت، صنعت و اقتصاد شکل‌دهنده محیط زیست ما است.

وی با اشاره به صنعت به عنوان یکی از عواملی که بر روی محیط زیست اثر می‌گذارد، ادامه داد: صنعت و محیط زیست با هم ارتباط تنگاتنگ دارند و محیط زیست به دلیل فعالیت‌های صنعتی در کشور در حال تحول و دگرگونی است و عدم تنظیم فعالیت‌های صنعتی بر روی محیط زیست ما اثر می‌گذارد.

رئیس انجمن ارزیابی محیط زیست ایران اقتصاد را یکی دیگر از عوامل اثر‌گذار بر روی محیط زیست دانست و تصریح کرد: ما باید سازه‌ها را در جایی از طبیعت بگذاریم که طبیعت توان آن را داشته باشد و در روی شیب‌ها سازه‌هایی برپا نکنیم که مجبور به تغییرات بسیار در طبیعت باشیم.

وی به گرمای شدید کره زمین اشاره کرد و افزود: اگر گرمای کره زمین به 17 درجه افزایش پیدا کند، ما 140 شهر کنار دریای دنیا را از دست می‌دهیم.

مخدوم در پایان با اشاره به طبیعت تاکید کرد: منابع طبیعی از هفت اقلیم آب و هوا، آب، سنگ، خاک، پستی، بلندی و جانوران تشکیل می‌شود که در صورت از بین رفتن هر یک از این عوامل می‌توانیم بگوییم که طبیعت از بین رفته و محیط زیست آمیخته‌ای از این عوامل است.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول