اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

مهریه بالا تضمین‌کننده ازدواج موفق نیست

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تفکر غلطی که امروز در خانواده‌ها وجود دارد، این است که گمان می‌کنند مهریه بالا تضمین‎کننده ازدواج موفق است در حالی که این‏طور نیست.

مهریه بالا تضمین‌کننده ازدواج موفق نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری استان، حاتم نارویی شامگاه دیروز با حضور در جشن آب و آئینه که تعدادی از زوج‌های جوان با مهریه کم شرکت داشتند، اظهار داشت: ترویج ازدواج آسان و فراهم کردن شرایط آن، مهمترین راه حل مشکلات اخلاقی جامعه است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) سرشار از سادگی و عبرت بوده، عنوان کرد: این زندگی بهترین الگو برای رسیدن به ازدواج‌های آسان است و موجب پایداری و استحکام زندگی جوانان خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این ازدواج معنویت فراوان وجود دارد، اضافه کرد: جهیزیه و مهریه آسان حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (ع) نشان می‌دهد که می‌توان با کاهش توقعات مادی و افزایش معنویات به زندگی خوب و سعادتمندی دست پیدا کرد.

نارویی تصریح کرد: امروزه نسل جوان می‌تواند با الگو گرفتن از این ازدواج و دوری از تجملات و نزدیک‌تر شدن به خدا موجب تحول در زندگی خود شود که این برکات زیادی را برای آنان به ارمغان خواهد آورد.

وی اذعان داشت: بهترین راهکار برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ازدواج آسان، به هنگام و پایدار است.

این مسئول متذکر شد: مهم‌ترین نیاز حال حاضر ما توجه دادن جوانان و خانواده‌ها به ارزش و اهمیت تدبر و تفکر در امر ازدواج به جای تاکید بر تجملات و تشریفات است و باید تمام برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های ما بر پایه مکتب ارزشی و الهی اسلام باشد.

انتهای پیام/75005/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول