اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرعشی در دانشگاه آزاد کرمان:

قوه قضائیه رفع حصرها و آزادی‌ها را محقق کند/بگذارید دولت با تدبیر کارش را انجام دهد

دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی گفت: از خدا می‌خواهم که قوه قضائیه را نرم کند تا با همراهی با حسن روحانی و دولت تدبیر و امید باقی‌مانده مشکلات سیاسی کشور برطرف و رفع حصرها و آزادی‌ها محقق شود.

قوه قضائیه رفع حصرها و آزادی‌ها را محقق کند/بگذارید دولت با تدبیر کارش را انجام دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدحسین مرعشی بعد از ظهر امروز در جشن غدیر در محل تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان اظهار داشت: خدا را شاکریم برای نعمت‌هایش و نعمت پیروزی ملت ایران در عرصه سیاسی و فراهم شدن فضایی که دانشجویان، اساتید و سیاسیون در کنار هم و با هم دیدار داشته باشند.

وی بیان داشت: از خدا می‌خواهم که قوه قضاییه را نرم کند تا با همراهی با حسن روحانی و دولت تدبیر و امید باقی‌مانده مشکلات سیاسی کشور برطرف و رفع حصرها و آزادی‌ها محقق شود.

دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی ابراز داشت: حیف است که دو قوه مهم و تاثیرگذار در کشور به دولت برآمده از رأی مردم کمک نکند.

وی با تبریک عید غدیر خم ابراز داشت: در عید غدیر خدا به وسیله پبامبر بزرگوار اسلام (ص) حضرت علی (ع) را به جانشینی پیامبر اعظم (ص) و به ولایت منصوب کرد.

مرعشی خاطر نشان کرد: آنچه برای جهان اسلام و برای ما شیعیان به طور خاص موجب افتخار است این هست که انتخاب امام علی (ع) انتخاب شایسته‌ترین فرد بوده است.

وی گفت: از دختران و پسران دانشجوی دانشگاه آزاد کرمان تقاضا می‌کنم، یک دور کتاب‌های هشت جلدی عبدالفتاح عبدالمقصود در مورد امام علی (ع) را مطالعه کنند.

این فعال سیاسی ابراز داشت: مرحوم عبدالفتاح عبدالمقصود یک فرد اهل سنت مصر است و در این کتاب در واقع یک تحلیل‌گر واقع بین تمام وقایع 50 سال صدر اسلام را ارزیابی و تحلیل کرده و مستنداتش هم مستندات کتاب اهل سنت بوده است.

مرعشی افزود: عبدالفتاح عبدالمقصود تصویر زیبایی از علی (ع) در کتاب‌های خود ارائه کرده که زیباتر از آنی است که ما در شیعه از علی (ع) تبلیغ می‌کنیم.

وی بیان داشت: در این کتاب‌ها ذکر شده که علی (ع) شایسته‌ترین فرد برای خلافت مسلمانان بود، علی در سبقت در اسلام، شجاعت، گذشت، رزم‌آوری، علم، ادب، فرهنگ، سخاوت و در همه خوبی‌ها اول بود و اگر تعصب‌های خانوادگی و فردی حاکم نمی‌شد، کسی صالح‌تر از علی برای جانشینی پیامبر اکرم (ص) نبود.

مرعشی یکی از ویژگی برجسته امام علی (ع) را رفتار ایشان با مخالفان ذکر کرد و گفت: صحنه‌های پایان دوره حکومت عثمان خلیفه سوم دوران مظلومیت و بزرگواری حضرت علی‌بن ابی‌طالب (ع) بود.

وی اظهار داشت: علمای ما وقتی می‌خواهند از امام علی (ع) یاد کنند، می‌گویند که حضرت علی (ع) کسی است که در بستر پیامبر حضرت رسول خوابید تا پیامبر هجرت کند، زیرا قریش تصمیم قاطع گرفته بودند که پیامبر را به قتل برسانند.

دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی عنوان کرد: این‌گونه رفتار در تاریخ سابقه داشته که کسی به هم‌پیمانش کمک کند، اما آنچه علی‌بن ابی‌طالب (ع) در پایان خلافت عثمان انجام داد، هیچ‌کس با مخالفان خود انجام نداد.

مرعشی با بیان اینکه دوران سختی برای جهان اسلام آن روز بود، افزود: مردم به بی‌عدالتی‌های عثمان معترض هستند، حمله می‌کنند و تقاضای کمک از عثمان دارند، اما عثمان نمی‌تواند آنها را قانع کند و امام علی (ع) را صدا می‌زند که به فریادم برس.

وی اذعان داشت: امام علی (ع) می‌آید و مردم را آرام می‌کند، عثمان می‌گوید که من خلیفه مسلمانان هستم و علی (ع) در گوشه خانه نشسته است و می‌تواند مردم را قانع کند و به همین علت حکم می‌کند که علی (ع) نباید در مدینه بمانی و امام علی (ع) را به چشمه‌ای در چهارفرسنگی مدینه تبعید می‌کند.

مرعشی تصریح کرد: امام علی (ع) این حکم نامناسب را قبول می‌کند و از مدینه می‌رود، اما مردم دوباره اعتراض می‌کنند و عثمان به  علی‌بن ابی‌طالب (ع) پیغام می‌دهد که بیاید و حضرت علی (ع) می‌آید و عثمان را نجات می‌دهد.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) سه بار عثمان را نجات داد، گفت: یک روز امام علی (ع) دیدند که طلحه و زبیر در بین عده‌ای پول توزیع می‌کنند تا عثمان را بکشند، ایشان جلوی خزانه می‌آید به مسئول خزانه دستور می‌دهد که در خزانه را باز کند، اما وی این کار را انجام نمی‌دهد و حضرت امیرالمومنین علی (ع) با شمشیر قفل را می‌شکند و پول را به مردمی می‌دهد که پول می‌گرفتند تا عثمان را بکشند و آنها متفرق شوند و ایشان بیت‌المال را خرج کرد و خلیفه را نجات داد.

مرعشی تصریح کرد: دامنه درگیری به جایی می‌رسد که مردم معترض خلیفه را محاصره می‌کنند، علی‌بن ابی‌طالب (ع) مشک آب و ظرف غذا به دست می‌گیرد، حرکت می‌کند، صف معترضان را می‌شکند و به عثمان در محاصره آب و غذا می‌رساند.

وی ابراز داشت: زمانی که وضع پیچیده‌تر می‌شود، امام علی (ع) حسنین دو سبط پیامبر بزرگوار اسلام (ص) را به عنوان محافظ شخصی در جلوی خانه عثمان می‌گمارد، اما معترضان از خانه‌های مجاور به عثمان حمله کرده و وی را می‌کشند که در این زمان امیرالمومنان علی (ع) به صورت فرزندان خود سیلی زدند.

مرعشی بیان کرد: اگر ما رفتار امام علی (ع) با مخالفان را ببینیم، می‌توانیم، بفهمیم علی کیست، آیا امروز آن علی مقتدای ما است، آیا ما در برخورد با مخالف چنین ظرفیتی داریم، آیا ما چنین گذشت‌هایی داریم.

وی گفت: درود بر شما عزیزان که نگاهتان به علی (ع) نگاهی فراتر از ظواهر و فراتر از تبلیغات سطحی است و عشق به علی (ع) عشق به زیبایی‌ها، انسانیت و عشق به خوبی‌هاست.

دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی ابراز داشت: ان‌شاء‌الله در حکومتی که امروز در ایران به نام امام علی (ع) و به نام اهل بیت (ع)  ایجاد شده ما رفتارمان با دوست و رقیب، دوست و مخالف و با شیعه و سنی بر سنت و روش حضرت علی (ع) باشد.

مرعشی در ادامه سخنان خود درباره مسائل روز سخن به میان آورد و اظهار داشت: دولت منتخب شما به لطف خداوند گام به گام برای حل مشکلات و معضلات کشور در حال گام برداشتن است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عرصه کار دولت امروز عرصه سیاست خارجی است، افزود: امروز ما خوشحالیم، کسی را انتخاب کردیم که در طراز یک رئیس جمهور و رئیس برای ملت ایران ظاهر می‌شود.

مرعشی خاطر نشان کرد: امروز صلابت، وقار، متانت و سیاست‌مداری روحانی جهان را تحت تاثیر قرار داده و گره‌های بزرگی در حال باز شدن است و این گره‌ها باز نمی‌شود، جز با حمایت سخاوتمندانه و بی‌دریغ رهبر از دولت و تدابیرش.

وی با اشاره به اینکه امروز دو گروه خیلی واضح با این سیاست‌گذاری‌ها مخالفند، عنوان کرد: مخالف نخست نتانیاهو در رژیم صهیونیستی است.

مرعشی گفت: صهیونیست‌ها سخت آشفته شده‌اند، آنها ایران و ظرفیت و توانمندی ایران را خوب می‌شناسند، آنها می‌دانند، بازگشت مقتدرانه ایران به صحنه سیاست بین‌المللی چه انزوایی را برای صهیونیست‌ها به دنبال دارد و تمام همت خود را مصروف این کرده‌اند که در پروسه سیاست‌های روحانی اخلال ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: جمعی از دوستان عزیز ما که برایشان احترام قائل هستیم هم نه با ابزارهای منطقی و بیان دلسوزانه حوادث بلکه با جسارت و توهین این سیاست‌ها را به چالش می‌کشند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه دولت از هیچ مخالفی نمی‌هراسد، افزود: اما کشور ما باید کشور نزاکت، ادب عقل و تدبیر باشد.

مرعشی عنوان کرد: دوستان عزیز چرا عجله دارید،  هنوز دو ماه از آغاز به کار دولت نگذشته چرا اینقدر عجول در اظهار نظرها هستید، چرا حرکت‌های تخریبی را آغاز کرده‌اید، چرا از پول شهرداری تهران سیاست‌های خارجی کشور را به چالش می‌کشید.

وی افزود: ما که نشستیم با حوصله نگاه کردیم، مشفقانه تذکر و توضیح دادیم و گفتیم، سیاست‌های دولت نهم و دهم کشور را به بحران و نقطه بدی می‌کشد، شما چرا اجازه نمی‌دهید که یک عده عاقل تدبیرشان را انجام دهند.

مرعشی اذعان داشت: نجات ایران از بحران‌های بزرگ نجات نظام و همه شما است، بگذارید دولت با تدبیر و حوصله کارش را انجام دهد.

وی با انتقاد از عملکرد رسانه ملی بیان داشت: چرا باید صدا و سیما که متعلق به همه مردم است این طور با خست با این دولت برخورد کند، چرا نباید پیام دولت به مردم برسد.

دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: از بین بردن امید مردم به نفع کیست، زیر سئوال بردن دولت در همین دو ماهی که هنوز از کارش نگذشته به نفع کیست، چرا منافع نظام و سیاست رهبری را درک نمی‌کنند.

مرعشی با بیان اینکه ممکن است بعضی انتقادها به دولت وارد باشد که وارد هست، افزود: دولت در کلان کشور در حال ساماندهی به سیاست و اقتصادی است که فوق‌العاده ضربه خورده است.

وی عنوان کرد: تصور می‌کنید، پایین ‌آوردن یک تورم 40 درصدی کار ساده‌ای است، تورمی که به 40 درصد رسیده اگر تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته و تحریم‌ها رفع شود، عقل و خرد حاکم شود و همه به میدان بیایند و دست به دست هم دهند، چهار سال طول می‌کشد که این تورم به 20 درصد برسد.

مرعشی افزود: در بهترین سناریوی دانشمندان اقتصاد برای اقتصاد ایران چهار سال زمان می‌برد تا تورم به 20 درصد برسد و این یعنی ما همواره با موجی از گرانی مواجه خواهیم بود.

وی عنوان کرد: شما فکر می‌کنید با یک سیاست غلط 70 میلیون جمعیت را مستمری بگیر دولت کردن راه حلش ساده است در حالی که کل درآمد ناشی از افزایش قیمت هدفمندی یارانه ماهانه 2 هزار و 100 میلیارد تومان بوده و هزینه واریزی به حساب خانوارها بر خلاف نصح صریح قانون 3 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است.

مرعشی با بیان اینکه دولت هر ماه یک‌هزار و 500 میلیارد تومان و هر سال 18 هزار میلیارد تومان برای پرداخت برای یارانه‌ها هزینه کرده است، افزود: بودجه عمرانی کشور 15 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به بدهکاری دولت به تمام پیمانکاران تصریح کرد: دولت به پیمانکار بدهکار باشد، پیمانکار به کارگر و مصالح فروش بدهکار است و اقتصاد به رکود می‌رود.

مرعشی گفت: به یقین می‌گویم، اگر انسان دوستدار این مملکت و مردم نبود و اگر اصلاح طلبان و اعتدال گرایان برای این کشور مسئولیت نداشتند، انسان آرزو می‌کرد، می‌گذاشتیم بروند و این کشور را در آن دره خطرناک ببرند.

وی عنوان کرد: دولت‌های نهم و دهم در هشت سال به اندازه طول تاریخ ایران درآمد نفتی داشته با توجه به اینکه کل دوران قبل از انقلاب تا سال 57 نفتی که از ایران خارج شده 120 میلیارد دلار و در دهه انقلاب نفت ایران 95 میلیارد دلار، در هشت سال سازندگی 105 میلیارد دلار و در دوره اصلاحات 150 میلیارد دلار بوده و در دولت‌های نهم و دهم بیش از 650 میلیارد دلار نفت فروخته شده است.

مرعشی با طرح این پرسش که آثار این میزان فروش نفت چه بود، اذعان داشت: آثارش رشد منفی پنج درصدی اقتصاد، 40 درصد نرخ تورم و بیش از 16 درصد نرخ بیکاری بوده است.

وی این پرسش را مطرح کرد که هنوز دولت روحانی آغاز نکرده بدهکار شده؟ افزود: شما با این منابع کشور چه کرده‌اید، این چه رفتاری بود که با مردم و منابع آنها کردید، کدام توسعه، کدام رشد و کدام اشتغال.

مرعشی ابراز داشت: دوستان توصیه می‌کنم که مراقب باشید، مسائل جزئی، گذرا و تاکتیکی شما را از حمایت از دولتی غافل نکند که سخت تنها است و حتی برای انتقال پیامش به مردم رسانه ملی را ندارد.

انتهای پیام/80019/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول