اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت پیام ششم آبان رهبری به جنبش دانشجویی صورت می‌گیرد

بازدید رئیس و اعضای شورای شهر شیراز و دانشجویان از مناطق محروم

به مناسبت پیام ششم آبان رهبر معظم انقلاب به جنبش دانشجویی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و دانشجویان از مناطق محروم شهر بازدید می‌کنند.

بازدید رئیس و اعضای شورای شهر شیراز و دانشجویان از مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز و بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در سالروز صدور پیام مقام معظم رهبری در ششم آبان 1381 خطاب به دومین‌ همایش‌ سراسری‌ «جنبش‌ دانشجویی‌، گذشته‌، حال‌، آینده‌» برنامه‌ای مشترک با عنوان «فرمان فراموش ‌شده» برگزار می‌کنند.

این برنامه سه‌شنبه هفتم آبان ماه جاری در تالار فجر دانشگاه شیراز، پردیس ارم از ساعت 15 آغاز می‌شود.

سلمان کدیور دبیر سابق مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز و عضو شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی، از سخنرانان این برنامه است.

در حاشیه این برنامه «فرمان فراموش ‌شده» مراسم ترحیمی نیز برگزار می‌شود.

«مراسم ترحیم مبارزه با مفاسد اقتصادی» با پخش خرما و حلوای عزا در حالی که دانشجویان سیاه‌پوش در سوگ فرمان هشت ماده‌ای رهبری به سران قوا در امر مبارزه با مفاسد مالی و اقتصادی ماتم‌زده‌اند، پذیرای میهمانان خود در تالار فجر دانشگاه شیراز هستند.

در پایان برنامه «فرمان فراموش‌ شده» دانشجویان در اقدامی جالب، از رئیس شورای اسلامی شهر شیراز غلام‌مهدی حق‌دل و اعضای این شورا برای بازدید از محله کوشکک به همراه دانشجویان شرکت‌کننده در برنامه گرامیداشت پیام ششم آبان، دعوت کرده‌اند.

مقرر شده ‌است که در بازدید جمعی از دانشجویان شیرازی به همراه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از محله کوشکک، یکی از اهالی به سخنرانی بپردازد.

به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ششم آبان ماه سال 81 با صدور پیامی به دومین‌ همایش‌ سراسری‌ «جنبش‌ دانشجویی‌، گذشته‌، حال‌، آینده‌» نقطه عطفی را در تاریخ جنبش دانشجویی به وجود آوردند.

پس از صدور این پیام که به «پیام شش ‌هشت» معروف است شاهد بودیم که تشکل‌های دانشجویی تمرکز خود را به پیگیری دغدغه‌های امام و رهبری که همان عدالتخواهی ا‌ست، بیشتر معطوف کرده‌اند.

از آن پس جنبش عدالتخواه دانشجویی با سرلوحه قرار دادن شعار «لُبّ انتظار ما از دانشجویان، عدالت‌خواهی است» که برگرفته از پیام دیگری از رهبر فرزانه انقلاب به این جنبش بوده، به عدالتخواهی و مطالبه از مسئولان پرداخت و تا امروز توانسته است، تا اندازه‌ای عدالت‌‌خواهی را به مطالبه عمومی در سطح جامعه تبدیل کند.

در بخشی از «پیام شش ‌هشت» مقام معظم رهبری به دانشجویان، عنوان شده‌است: امروز سرآغاز فهرست‌ بلند مسائل‌ کشور مسئله‌‌ عدالت‌ است‌.

ایشان در ادامه این پیام نگاشته‌اند: دانشجوی‌ جوان‌ اگر چه‌ خود برخاسته‌ از قشرهای‌ مستضعف‌ جامعه‌ نیز نباشد، به‌ عدالت‌ اجتماعی‌ و پر کردن‌ شکاف‌های‌ طبقاتی‌ به‌ چشم‌ یک‌ آرزوی‌ بزرگ‌ و بی‌بدیل‌ می‌نگرد.

در بخش دیگری از این پیام ذکر شده است: مسابقه‌‌ رفاه‌ میان‌ مسئولان، بی‌اعتنایی‌ به‌ گسترش‌ شکاف‌ طبقاتی‌ در ذهن‌ و عمل‌ برنامه‌ریزان‌، ثروت‌های‌ سربرآورده‌ در دستانی‌ که‌ تا چندی‌ پیش‌ تهی‌ بودند، هزینه‌ کردن‌ اموال‌ عمومی‌ در اقدام‌های‌ بدون‌ اولویت‌ و به‌ طریق‌ اولی‌ در کارهای‌ فقط تشریفاتی‌، میدان‌ دادن‌ به‌ عناصری‌ که‌ زرنگی‌ و پررویی‌ آنان‌ تمام گلوگاه‌های‌ اقتصادی‌ را به‌ روی‌ آنان‌ می‌گشاید، و خلاصه‌ پدیده‌‌ بسیار خطرناک‌ انبوه‌ شدن‌ ثروت‌ در دست‌ کسانی‌ که‌ آمادگی‌ دارند آن را هزینه‌ کسب‌ قدرت‌ سیاسی‌ کنند و البته‌ با تکیه‌ بر آن‌ قدرت‌ سیاسی‌ آنچه‌ را هزینه‌ کرده‌اند، گرد می‌آورند.

در ادامه این پیام آمده است: این‌ها و امثال‌ آن‌ نقطه‌های‌ استفهام‌ برانگیزی ا‌ست‌ که‌ هر جوان‌ معتقد به‌ عدل‌ اسلامی‌ ذهن‌ و دل‌ خود را به‌ آن‌ متوجه‌ می‌یابد و از کسانی‌ که‌ مظنون‌ به‌ چنین‌ تخلفاتی‌ شناخته‌ می‌شوند پاسخ‌ می‌طلبد و همچنین‌ در کنار آن‌ از دولت‌ و مجلس‌ و دستگاه‌ قضایی‌ عملکرد قاطعانه‌ برای‌ ریشه‌کن‌ کردن‌ این‌ فسادها را مطالبه‌ می‌کند.

در پایان این پیام خاطرنشان شده است: امروز این‌ مهم‌ترین‌ و مطرح‌ترین‌ مسئله‌ کشور ما است‌ و نسل‌ جوان‌ دانشجوی‌ متعهد و مومن‌ نمی‌تواند نسبت‌ به‌ آن‌ بی‌تفاوت‌ بماند.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی دهم اردیبهشت ماه سال 80 به روسای قوای سه‌گانه فرمانی هشت ماده‌ای مهمی درباره مبارزه همه‌جانبه و سازمان یافته با مفاسد مالی و اقتصادی صادر کردند.

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز، از سال 85 در دانشگاه‌های شهر و استان همچنین با داشتن بدنه مردمی در سطح شهر به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تاکنون در مسائل مختلفی از مسئولان شهر و استان مطالبه داشته است.

انتهای پیام/2448/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول