اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس:

از حق‌آبه قزل‌اوزن و ارس کوتاه نمی‌آییم

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس گفت: با حذف انتقال آب از ارس به دریاچه ارومیه و حفظ حق و حقوق مردم استان مقرر شده حق‌آبه ما به میزان یک میلیارد و 300 میلیون متر‌مکعب از ارس تخصیص یابد.

از حق‌آبه قزل‌اوزن و ارس کوتاه نمی‌آییم

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: عدم اجرای ماده 37 قانون آیین دادرسی کیفری سبب شده تا حق و حقوق مردم تضییع شود که بنده در نطق پیش از دستور خود از رئیس قوه قضاییه خواستم در حین حفظ استقلال قضات و نظارت در کار آنها به صورت مستقیم صورت گیرد.

وی تصریح کرد‌: البته راهکارهای مختلفی برای اعمال نظارت بر کار قاضی و کنترل در این زمینه مطرح شد اما قرار است مسئولان امر در این زمینه راهکارهای اساسی را پیدا کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث شکایت و گله‌مندی برخی از اعضای شورای شهر از نحوه فعالیت بازرسی استان اردبیل گفت: ما آمادگی داریم شکایت آنها را در این زمینه دریافت کنیم و از سازمان بازرسی، بازرسی‌ها انجام شود تا با کوچکترین تخلف برخورد جدی صورت گیرد.

استاندار اردبیل خارج از گزینه مجمع نخواهد بود

افضلی‌فرد در خصوص بررسی صلاحیت 37 کاندیدای استانداری اردبیل یادآور شد: در مرحله اول 14 نفر از بین آنها انتخاب شد و با رای‌گیری و دریافت برنامه‌های مختلف در نهایت از بین پنج گزینه نهایی سه گزینه استانداری اردبیل به وزارت کشور معرفی شد.

وی تاکید کرد: هر چند برخی‌ها سعی می‌کنند با دور زدن مجمع با پیغام خود را معرفی کنند اما قطعاً وزارت کشور خارج از اسامی معرفی شده مجمع گزینه دیگر را انتخاب نخواهد کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل به حق‌آبه استان از قزل‌اوزن و سد خدا‌آفرین اشاره کرد و بیان داشت: با حذف انتقال آب از ارس به دریاچه ارومیه و حفظ حق و حقوق مردم استان اردبیل قرار شده است حق‌آبه ما به میزان یک میلیارد و 300 میلیون متر‌مکعب از ارس تخصیص یابد.

افضلی‌فرد سهم 585 میلیون متر‌مکعبی این استان را از قزل‌اوزن یادآور شد و ادامه داد: قرار شده است دریاچه ارومیه با مشارکت استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی و غربی و منابع آبی این سه استان احیا شود.

وی ضرورت تشکیل کار گروه ویژه تعاملی با شورای شهرها را یادآور شد و عنوان کرد: اعتبارات شهرداری بر اساس شاخص جدید توزیع خواهد شد چرا که شاخص‌هایی که در گذشته شورای برنامه‌ریزی تعیین کرده قابل قبول نیست که در این شاخص حق و حقوق شهر اردبیل نادیده گرفته شده است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت حمایت از فوتبال شهرداری اردبیل را یادآور شد و افزود: انتظار داریم در این زمینه همه مسئولان دست به دست هم دهند تا این تیم در رده‌های بالا فوتبال بازی کند.

افضلی‌فرد در خصوص اشتغال و ظرفیت‌های به وجود آمده توسط بخش خصوصی نیز گفت: در روزهای گذشته مشکل آب کارخانه آذر کاسپین حل شده و شاهد فعالیت مجدد پتروشیمی اردبیل هستیم.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: یکی از اختلافات ما با رئیس جمهور گذشته اجرایی نشدن مناسب هدفمندی یارانه‌ها و نادیده گرفته شدن بخش سلامت و تولید بود که قرار شد با پرداخت این بخش در مرحله دوم اجرایی شود.

انتهای پیام/62004/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول