اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون ویژه قانون هدفمندی یارانه‌ها:

اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیازمند بررسی دقیق‌تری از سوی مجلس است

عضو کمیسیون ویژه قانون هدفمندی یارانه‌ها در مجلس از قطع یارانه 30 درصد از افرادی که بیشترین درآمدها را دارند، خبر داد و گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیازمند بررسی دقیق‌تری از سوی مجلس و مجریان قانون است.

اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیازمند بررسی دقیق‌تری از سوی مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا تابش در مراسم تودیع و معارفه شهرداران شهرهای اردکان، عقدا و احمدآباد شهرستان اردکان با تبریک عید غدیر و دهه ولایت، اظهار داشت: اسلام یک مصداق عینی و ملموس برای زیبایی، خوبی و عدل عرضه کرده و آن وجود پیامبر اسلام (ص) است که گفتار و پندار و سلوک ایشان چراغ راهی برای ماست.

وی بیان کرد: غدیر روزی است که دین تکمیل می‌شود، امیدوارم همه ما قدردان نعمت ولایت باشیم و توفیق اقتدا به امام علی (ع) و تحقق فرمایشات آن حضرت را داشته باشیم.

عضو کمیسیون ویژه قانون هدفمندی یارانه‌ها در مجلس عنوان کرد: وظیفه مردم به ویژه کارگزاران نظام، عمل به سیره و روش آن حضرت و پیشه کردن صداقت، درستکاری، امانتداری، حکمت، تدبیر و در رأس آنها تحقق عدالت در جامعه است که در آرمان‌های انقلاب ما نیز متجلی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب اصلاحیه بودجه سال جاری کشور در مجلس، اذعان کرد: با انجام این اصلاحیه، دغدغه دولت در زمینه کسری بودجه رفع شد.

تابش با بیان اینکه اصلاحیه قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نیز به تصویب کمیسیون برنامه و بودجه رسیده است، متذکر شد: با طرح و تصویب موضوع در صحن علنی مجلس، قرار است یارانه 30 درصد از یارانه‌بگیرانی که بالاترین درآمدها را دارند، قطع شود.

وی با انتقاد از نحوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، عنوان کرد: هدف از اجرای این قانون، اصلاح ساختارهای اقتصاد و تولید، مدیریت مصرف و توزیع عادلانه‌ یارانه‌ها بود؛ در حالی که اکنون به روشی برای توزیع پول بین مردم تبدیل شده که نه تنها به صورت عادلانه صورت نمی‌گیرد؛ بلکه بر ساختارهای اقتصادی و تولیدی کشور نیز آثار سوء داشته است.

نماینده مردم اردکان در مجلس یادآور شد: حتی در برخی موارد به برخی از افاغنه و محرومان، یارانه تعلق گرفته است که همه این امور نشان می‌دهد باید بررسی دقیق‌تری برای ادامه این طرح و اجرای صحیح قانون صورت گیرد.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان و شهرداران منتخب سه دوره این شوراها، برای اعضای دوره چهارم و شهرداران جدید شهرهای اردکان، احمدآباد و ترک‌آباد آرزوی توفیق در خدمتگزاری به مردم کرد و عنوان داشت: حل مشکلات مردم باید سرلوحه اقدامات همه مسئولان به ویژه شوراها و شهرداری‌ها قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی، امام جمعه اردکان نیز در این مراسم با گرامیداشت عید غدیر، اظهار داشت: امیدواریم در دوره جدید شوراها با وجود اعتبارات مناسب شهرداری و امکانات خوب شهرستان، انجام امور فرهنگی در سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد.

احمد کمالی، فرماندار اردکان نیز در این مراسم، برگزاری همزمان مراسم تودیع و معارفه شهرداران شهرهای شهرستان اردکان را کاری ارزشمند و نشان‌دهنده وفاق و همدلی مسئولان دانست و اظهار امیدواری کرد که با توجه به افزایش تعداد اعضای شوراها، به تشکیل اتاق فکر در مجموعه شوراها توجه کافی شود.

مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های استان یزد نیز با بیان اینکه شهرداران 18 شهر از 21 شهر استان مشخص شده‌اند، بیان کرد: 78 درصد شهرداران منتخب از بدنه شهرداری‌ها برگزیده شده‌اند و جوان‌گرایی در انتخاب شهرداران در دوره چهارم مشهود است.

محمد شاکری شمسی، صدور حکم شهرداران به کمتر از دو هفته از زمان معرفی را از دیگر مواردی دانست که این دوره را نسبت به دوره‌های قبل متمایز کرده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین مسئولان شهرستان اردکان، زبانزد استان است، افزود: احاطه کامل به شرح وظایف، توجه به بحث کوچک سازی شهرداری‌ها و تقویت بخش خصوصی و نگاه ویژه به جایگاه اردکان به عنوان دروازه ورودی استان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های استان یزد با بیان اینکه به همت نماینده مردم اردکان شهرداری و شهروند الکترونیک در اردکان اجرایی شده است، اضافه کرد: امیدواریم در آینده مراجعات به شهرداری به حداقل برسد و امور از طریق دفاتر پیشخوان پیگیری شود.

انتهای پیام/2464/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول