اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

ارتباط با آمریکا هیچ نتیجه برد ـ بردی ندارد/ وضعیت اقتصادی آمریکا مساعد نیست

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی آمریکا مساعد نیست گفت: در ارتباط با آمریکا هیچ نتیجه برد ـ‌ بردی وجود ندارد.

ارتباط با آمریکا هیچ نتیجه برد ـ بردی ندارد/ وضعیت اقتصادی آمریکا مساعد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد صبح امروز در جمع دانشجویان دشتستان اظهار داشت: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و بحث و تبادل افکار دربین دانشجویان امری ضروری است و باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: موضوع ارتباط با آمریکا از گذشته تاکنون در جامعه مطرح بوده و با بحث‌های کارشناسی می‌توان روشنگری‌های لازم در این خصوص را انجام داد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در هر مذاکره و یا ارتباطی باید اهداف خود را مشخص کنیم خاطرنشان کرد: ما باید بیندیشیم که در ارتباط با آمریکا به دنبال چه منافعی هستیم و در قبال دادن چه چیزهایی قرار است منافعی به‌دست آوریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از منظرهای اقتصادی، فرهنگی، علمی و فناوری می‌توان ارتباط با آمریکا را مورد بحث قرار داد که آیا در صورت مذاکره و ارتباط، مشکلات ما در این زمینه‌ها حل خواهد شد یاخیر.

آمریکا از نظر اقتصادی شرایط مناسبی ندارد

نماینده مردم دشتستان در خانه ملت ابراز داشت: کشور آمریکا از نظر اقتصادی شرایط مساعدی ندارد و نارضایتی‌های فراوانی در بین مردم این کشور به خاطر اقتصاد متلاشی و ورشکست شده دیده می‌شود؛ هفته گذشته نیز بدهی 17 تریلیون دلاری در مجلس این کشور مطرح شد.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه ما در فرهنگ هیچگونه کمبودی نداریم گفت: زیرساخت‌های فرهنگی، تمدنی و عقیده‌ای فراوانی در کشور ما وجود دارد و از سوی آمریکا و کشورهای دیگر نیز تحریمی در زمینه فرهنگی نشده‌ایم.

وی در ارتباط با تحریم‌های علمی و دستیابی به فناوری نیز اظهار داشت: کشور ما در دسترسی به فناوری‌های جدید و علوم مختلف پیشرفت‌های فراوانی داشته و در رده‌های بالایی قرار دارد که قطعا برای دستیابی به فناوری نیازی به ارتباط با آمریکا نداریم.

این مسئول خاطرنشان ساخت: خداوند در آیه شریفه «استقم کما امرت»‌در قرآن کریم به پیامبر(ص)، استقامت و ایستادگی را در حوزه سیاست خارجی سفارش کرده است و همگان باید به این امر خداوند عمل کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مشی آمریکا از اساس این بوده که تمام سیاست‌های سایر کشورها باید با محوریت او باشد، پس نوع رابطه با آمریکا و کشورهایی مثل روسیه و چین متفاوت است.

موسوی‌نژاد افزود: آمریکا می‌خواهد که گفت وگوی سایر کشورها، گفت وگویی کاهنده باشد ولی ما باید در شرایطی گفت‌وگو کنیم که گفت وگوی فزاینده داشته باشیم.

وی افزود: تمام تصمیمات، رفتار و گفتار آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته نشان داده که خواستار مطیع شدن، کوتاه آمدن و مورد تسلط قرارگرفتن سایر کشورها هستند و هرگونه رابطه را در این چارچوب می‌خواهند.

این مسئول با اشاره به اینکه در گذشته کشورهای دنیا تحت تسلط دو قدرت شرق و غرب بودند گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، امام(ره) این معادلات را برهم زد و سبک جدیدی از زندگی که برآمده از دین و شریعت بود را بنا نهاد و ترکیب شرقی و غربی ( مارکسیست و سوسیالیست) را خراب کرد.

دشمنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با ما به خاطر سبک زندگی و ایدئولوژی ماست

نماینده دشتستان در مجلس تصریح کرد: همه دشمنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با ما به خاطر همین سبک زندگی و عقیده و ایدئولوژی دینی ما است.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: معیار عزتمندی ما ارتباط با آمریکا نبوده و منافع ما نیز وابسته به آمریکا نیست بلکه تاکید داریم که منافع‌مان در ارتباط با آمریکا نباید خدشه‌دار شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور گفت: ما با هیچ کشوری قصد جنگ نداشتیم؛ هشت سال جنگ تحمیلی برای دفاع از منافع و مقابله با کسانی بود که می‌خواستند عزتمندی و اقتدار نظام را از بین ببرند.

هرگونه نشستن پای میز مذاکره نباید با ضعف باشد

موسوی‌نژاد دربخش دیگری از سخنان خود گفت: هرگونه نشستن پای میز مذاکره نباید با ضعف باشد و قطعا در هر گفت‌وگویی که آمریکا احساس برتری از سوی خود و ضعف و نیاز از سوی ما داشته باشد، امتیازاتی از ما خواهد گرفت.

این نماینده مجلس نهم اظهار داشت: مذاکره باید در شرایط مساوی و با اقتدار انجام شود و برای به دست آوردن منافع، نباید دستاوردهای ارزشمند خود را از دست بدهیم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با تاکید براینکه در ارتباط با آمریکا هیچ نتیجه برد-بردی وجود ندارد تصریح کرد: فقط در صورتیکه سبک زندگی بنا شده توسط امام(ره) و ارزش‌های انقلاب و دین را بدهیم، آمریکایی‌ها راضی شده و کمی کوتاه می‌آیند.

وی افزود: بعضی از افراد اذعان می‌کنند که در صورت جلب رضایت آمریکا می‌توانیم اموال بلوکه شده خود را پس بگیریم؛ این نهایت ظالمانگی است که برای پس گرفتن اموال متعلق به خودمان، امتیازاتی به دیگران بدهیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اگر می‌خواهیم مذاکره‌ای با آمریکا داشته باشیم باید معیارهایی تعیین کنیم و بدانیم در ازای دادن امتیازات، چه چیزهایی قرار است به دست آوریم.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه هیچ گاه پیشرفت و توسعه را در آمریکا و سایر کشورها نفی نمی‌کنیم، اضافه کرد: ممکن است آمریکا منابع و فناوری‌های زیادی داشته باشد ولی سراغ نداریم که آنرا در اختیار کشور دیگری قرارداده باشد؛ آمریکا فقط اهل چپاول و سوء استفاده از دارایی‌های سایر کشورها بوده و سودی را عاید دیگران نمی‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اذعان داشت: آمریکا همیشه در موضع تفوق و خودبرتربینی به مذاکره می‌نشیند و ما را در مقام ضعف و کمتری قرار می‌دهد که دراین شرایط چیزی عاید ما نخواهد شد.

نماینده دشتستان تاکید کرد: آمریکا در تلاش است منابع، فناوری و دستاوردهایی که داریم نیز از ما بگیرد پس چگونه انتظار داریم منافعی به ما برساند.

موسوی‌نژاد در پاسخ به سئوالی در زمینه ارتباط با آمریکا به منظور پیشرفت در علم و فناوری گفت: علم هسته‌ای در کنار علوم ژنتیک، رایانه و هوا فضا از علومی هستند که هر کشوری آنها را داشته باشد توسعه یافته محسوب می‌شود ولی آمریکا اولین شرط خود برای مذاکره را تعطیلی تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران قرارداده است.

وی افزود: آیا عقلانی است که برای ارتباط با آمریکا با هدف پیشرفت علمی دست به تعطیلی صفر تا صد فعالیت‌های گسترده علمی و پژوهشی هسته‌ای در کشور بزنیم؟

این مسئول تاکید کرد: هیچ شخصی با هر تفکر و مذهبی و حتی افراد بدون دین، کوتاه آمدن در مقابل ظلم و بی‌عدالتی را نمی‌پذیرند و ایستادگی بر اصول و حفظ دستاوردها از اولویت‌های ماست.

وی با بیان اینکه تمام کشورهای جهان ایستادگی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی را تحسین و مدح کردند افزود: در این سال‌ها با همه کمبودها، مشکلات و تحریم‌ها ایستادگی و مقاومت کردیم و هیچ چیزی را از دست ندادیم.

نماینده مردم دشتستان درخانه ملت اظهار داشت: در کشور آمریکا نیز مکان‌هایی به عنوان قبور جان باختگان در جنگ ساخته شده و آنها را به عنوان اسطوره و قهرمان‌های ایستادگی، گرامی می‌دارند.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور ادامه داد: برخی از افراد در دوران اصلاحات در موضوع هسته‌ای کوتاه آمدند و برای خوشایند آمریکا و گرفتن امتیازاتی، فعالیت‌ها را به حالت تعلیق درآوردند ولی چیزی عاید آنها نشد بلکه از سوی آمریکا به عنوان محور شرارت معرفی شدیم و پرونده هسته‌ای ما به شورای امنیت سازمان ملل ارسال شد.

انتهای پیام/2452/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول