اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران تأکید کردند

خط امام نقشه راه انقلاب اسلامی است / شعار «مرگ بر آمریکا» مردم ایران حذف نمی‌شود

ائمه جمعه جنوب تهران با اشاره به اینکه خط امام نقشه راه انقلاب اسلامی است، تأکید کردند: شعار «مرگ بر آمریکا» مردم ایران حذف نمی‌شود.

خط امام نقشه راه انقلاب اسلامی است / شعار «مرگ بر آمریکا» مردم ایران حذف نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه جوادآباد پس از توصیه همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند «ای بندگان خدا بدانید وقتی شما تقوای خدا را داشته باشید و از اهل بیت پیامبر (ص) محافظت کنید این افضل عبادات است و خدا را به افضل عبادات پرستش کرده‌اید و بهترین ذکر خدا را گفته‌اید شکر خدا را در برترین صورت شکر بجا آورده‌اید و بهترین نوع صبر و شکر را انتخاب کرده‌اید.»

امام جمعه جوادآباد با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر به ولایت اهل بیت (علیهم‌السلام) اشاره کرد و ادامه داد: ولایت اهل‌بیت (ع) و حضرت علی (ع) که خداوند متعال اکمل دین و اتمام نعمت را در آن می‌داند و پیامبر (ص) اگر آن را ابلاغ نمی‌کرد، رسالتش را انجام نداده بود.

افشاگری امام خمینی (ره) علیه کاپیتولاسیون/مصوبه کاپیتولاسیون یکی از بزرگترین خیانت‌های پهلوی به ایران بود

وی با اشاره به چهارم آبان‌ماه سالروز اعتراض و افشاگری امام خمینی (ره) علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون در سال 1342 هجری خورشیدی، تأکید کرد: این موضوع یعنی مقررات کاپیتولاسیون بار اول در عصر صفوی مطرح شد، اما محقق نشد و بار دوم به شکل عهدنامه ترکمنچای به کشورمان تحمیل شد و در تاریخ 1306 خورشیدی لغو شد.

حسینی ادامه داد: اما متأسفانه در سال 1342 این قانون در ایران شکل گرفت که به مستشاران نظامی آمریکا مصونیت سیاسی ـ اجتماعی و قضایی می‌بخشید.

وی، مصوبه کاپیتولاسیون را یکی از بزرگترین خیانت‌های رژیم پهلوی به ملت ایران دانست.

مباهله سند حقانیت شیعه است

امام جمعه جوادآباد با اشاره به روز چهارشنبه هشتم آبان سالروز مباهله پیامبر (ص) با نصارای نجران در سال 10 هجری قمری، بیان داشت: پیامبر (ص) در سال دهم هجرت اهالی منطقه نجران را به اسلام دعوت کرد و گروه بسیاری مسلمان شدند، اما عده‌ای نیز در کیش نصرانیت خود باقی ماندند، بنابراین پیامبر (ص) نامه‌ای به بزرگان نصارای نجران نوشت و آنها هیئتی را نزد پیامبر (ص) فرستادند و آن‌ها آمدند؛ پس از سئوال و جواب آنها از جواب درماندند و پیامبر (ص) مجدداً آنها را به اسلام دعوت کرد، اما آن‌ها نپذیرفتند و آیه مباهله نازل شد « فَمَنْ حَاجَّکَ فیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللّهِ عَلَى الْکاذِبینَ». (سوره آل عمران)

حسینی متذکر شد: وقتی موعد رسید و دیدند پیامبر (ص) با عده کمی آن هم از خانواده خود می‌آید به ایمان راسخ پیامبر (ص) رسیدند، بنابراین خود را باختند و مصالحه کردند و این واقعه سند حقانیت شیعه است. شیخ مفید می‌فرماید که خداوند در این آیه علی (ع) را جان پیامبر (ص) عرض می‌کند و این واقعه ذلت دشمنان اسلام را آشکار کرد؛ درسی که این واقعه به ما می‌دهد، این است که هرگاه با ایمان راسخ به خدای متعال در مقابل دشمنان ایستادگی کنید به عزت و پیروزی خواهید رسید.

شهید فهمیده الگو شجاعت، فداکاری و مقاومت است

وی با اشاره به سالروز شهادت محمدحسین فهمیده، دانش‌آموز بسیجی 13 ساله در سال 1359 هجری خورشیدی و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، عنوان کرد: شهید فهمیده با ایمان و بینش عمیق و استوار در جنگ با دشمن، پیشقدم و با نیل به شهادت، درس شجاعت، فداکاری و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب‌الله آموخت و امام بزرگوارمان از این نوجوان 13 ساله به‌ عنوان رهبر جامعه یاد فرمودند.

خط امام نقشه راه انقلاب اسلامی است

امام جمعه جوادآباد با اشاره به اینکه این روزها عده‌ای به تحریف خط امام و قداست‌زدایی از شخصیت ایشان پرداخته‌اند، گفت: همه می‌دانیم که خط امام و راه امام نقشه راه انقلاب اسلامی ایران است و امام انقلاب اسلامی ایران را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) پایه‌ریزی کرده‌اند و تا به امروز هم مواضع و خط و راه امام سردمداران نظام سلطه را خوار و ذلیل کرده است و حال هم وحشت‌زده شده‌اند.

حسینی تأکید کرد: دنیاطلبان و قدرت‌گرایان، خط امام را مورد هدف قرار داده‌اند و دشمنان امام که دل‌های آنها پر از کینه نسبت به امام است را خوشحال می‌کنند، مانند دنیاطلبان زمان پیامبر (ص) که برای اینکه دنیای خود را تأمین کنند به تحریف اسلام و قرآن پرداختند.

وی ادامه داد: همین دنیاطلبان و قدرت‌گرایان یک روز میراث ارزشمند امام راحل یعنی ولایت فقیه و جمهوری اسلامی را مورد هجوم قرار دادند و این روزها هم به موضوع حجاب و حرمت‌شکنی نسبت به چادر مشکی پرداخته‌اند و عده‌ای هم به تحریف دیدگاه‌های امام در خصوص شیطان بزرگ و آمریکای جنایتکار روی آورده‌اند.

شعار مرگ بر آمریکا مردم ایران حذف نمی‌شود

امام جمعه خیرآباد نیز در خطبه این هفته نماز جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به سالروز افشاگری امام راحل در ارتباط با کاپیتولاسیون، اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند «کاپیتولاسیون یعنی امضا سند بردگی و وحشی بودن ایران و امضای اسارت ایران تحت آمریکا به خاطر وام و امضای مصونیت همه آمریکایی‌ها در ایران و آنها می‌خواهند با این قانون ملت ایران را تحقیر کنند و بازار ایران را قبضه کنند و روحیه وابستگی ملت ایران به آمریکا را ایجاد کنند. اما خیانتکاران بدانند که ملت ما تحت سلطه آمریکا نمی‌رود و ملت بدانند که ما هر گرفتاری که پیدا می‌کنیم از اجانب به‌ویژه آمریکا است.»

حجت‌الاسلام جواد طاهری با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در ارتباط با آمریکا، تأکید کرد: امام راحل فرمودند «هرکس با شیاطین بزرگ مثل آمریکا سازش کند و نوکری آن‌ها را بکند و دست جنایتکار آنها را به روی ملت ایران باز کند بی‌محابا و بدون هیچ ملاحظه‌ای او را از صفحه روزگار براندازید که سازش با شرق و غرب خیانت به اسلام و مسلمین است.»

وی اضافه کرد: «مرگ بر آمریکا» از شعارهای ملت ایران حذف نخواهد شد، چراکه حذف این شعار نخستین قدم استکبار برای تسلط دوباره کشور است.

امام جمعه خیرآباد در پایان متذکر شد: از همه مسئولان و متولیان امر می‌خواهیم که از خط امام راحل که همان خط اسلام ناب محمدی است، صیانت کنند.

انتهای پیام/2462/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول