اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

کاپیتولاسیون افشاکننده ماهیت ادعاهای دفاع از حقوق بشر آمریکا است

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: کاپیتولاسیون افشاکننده ماهیت ادعاهای دفاع از آزادی، دموکراسی‌ و حقوق بشر آمریکا است.

کاپیتولاسیون افشاکننده ماهیت ادعاهای دفاع از حقوق بشر آمریکا است

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: چهارم آبان ماه سالروز اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی(ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون در سال 1343 هجری شمسی و یادآور توطئه‌گری‌های آمریکا علیه ایرانیان است.

وی با اشاره به هوشیاری حضرت امام خمینی(ره) در افشاگری این توطئه آمریکائیان، گفت: با پذیرش کاپیتولاسیون، امنیت کامل قضائی اتباع آمریکائی در ایران تضمین می‌شد و ایرانیان حق اعتراض به هیچ یک از جنایات و نقض قانون آمریکائیان را در کشور نداشتند.

باقری با بیان اینکه امضای کاپیتولاسیون به معنای امضای بردگی ایران در برابر آمریکائیان محسوب می‌شد، افشاگری این توطئه و مخالفت با امضای آن را نشانه‌ای از دقت نظر حضرت امام در مسائل داخلی کشور عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) نخستین کسی بودند که این توطئه آنان را افشا کردند و با مخالفت‌های خود مانع امضای آن شدند.

امام جمعه شاهین‌دژ خاطرنشان کرد: تحمیل کاپیتولاسیون به عنوان زشت‌ترین توهین آمریکا و رژیم پهلوی به ملت سرافراز ایران بود که به خوبی افشا کننده ماهیت ادعاهای آمریکا پیرامون دفاع از آزادی، دموکراسی و حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه تنفر فعلی ایرانیان از آمریکایی‌ها ریشه در توطئه‌گری‌های آمریکائیان دارد، تصریح کرد: به دلیل چنین اقداماتی است که آمریکائیان منفورترین اشخاص نزد ایرانیان هستند و این نفرت و انزجار تا ابد نزد ایرانیان ادامه خواهد داشت.

باقری با اشاره به وقایع اخیر منطقه به اجرای کاپیتولاسیون در برخی کشورها اشاره کرد و گفت: امروز بحثی مشابه کاپیتولاسیون در افغانستان مطرح است که آمریکائیان در تلاش هستند امنیت کامل قضایی نیروهای خود را در خاک افغانستان حفظ کنند.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول