اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلا‌می بخش مرکزی چالوس خواستار شد

برخورد با عوامل آلوده‌کننده رودخانه سردآبرود در چالوس

رئیس شورای اسلا‌می بخش مرکزی چالوس گفت: فعالیت شرکت‌های شن و ماسه که در حاشیه رودخانه سردآبرود وجود دارند موجب گل‌آلود شدن رودخانه است و باید تعطیل شوند.

برخورد با عوامل آلوده‌کننده رودخانه سردآبرود در چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، نورعلی رادمهر امشب در جلسه اعضای شورای اسلا‌می بخش مرکزی بر ضرورت احیای رودخانه چالوس و سردآبرود تاکید کرد و افزود: شرکت‌های شن و ماسه که در حاشیه این دو رودخانه وجود دارند موجب گل‌آلود شدن رودخانه است و باید تعطیل شوند.

وی گفت: رودخانه سردآبرود می‌تواند مرکز جذب توریست در منطقه باشد.

نورعلی رادمهر افزود: با جلوگیری از گل‌آلود شدن رودخانه می‌توان از آن به عنوان مرکز گردشگری در بخش روستایی چالوس یاد کرد.

رئیس شورای اسلا‌می بخش مرکزی چالوس ادامه داد: در سال‌های گذشته در رودخانه سردآبرود و چالوس شاهد پرورش ماهیان بودیم و مردم به راحتی از آب رودخانه برای زمین‌های کشاورزی و باغ‌های کیوی استفاده می‌کردند اما با گل‌آلود شدن آن ضربه سنگینی به منطقه وارد شد.

رادمهر تصریح کرد: مسئولا‌ن باید با جلوگیری از فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه در کلا‌ردشت و مرزن‌آباد حیات دوباره به این دو رودخانه بدهند.

 وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این شورا در حوزه گردشگری در بخش مرکزی چالوس ایجاد هتل آپارتمان در روستاها جهت اشتغال‌زایی و ورود مسافران است که توریست به سمت روستاها کشانده شود و همچنین جلوی ساخت‌وسازهای بی‌رویه گرفته شود تا زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری نداشته باشند.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلا‌ت مردم روستاهای بخش مرکزی چالوس تامین آب شرب است که با ایجاد تصفیه‌خانه آب بر روی رودخانه سردآبرود این مشکل برطرف می‌شود.

رادمهر در پایان گفت: پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش مرکزی چالوس یکی دیگر از برنامه‌های شورای اسلا‌می بخش است که در  نخستین جلسه در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/2296/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول