اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 12 اصفهان:

توسعه شهرک‎صنعتی محمودآباد امکان‎پذیر نیست

شهردار منطقه 12اصفهان گفت: با توجه به حضور پالایشگاه، پتروشیمی و کارخانجات مختلف و ایجاد آلودگی در این منطقه شهرک امیرکبیر توسعه نمی‎یابد.

توسعه شهرک‎صنعتی محمودآباد امکان‎پذیر نیست

عباسعلی نصوحی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به گسترش شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: شهرداری با توسعه شهرک‎ صنعتی محمودآباد مخالف است و با توجه به آلودگی هوای منطقه 12، توسعه پالایشگاه، پتروشیمی و سایر کارخانجات در این شهر امکان‎پذیر نیست و قانون نیز اجازه نمی‎دهد کارخانجات صنعتی و آلاینده در شعاع 50 کیلومتری از بافت مسکونی شهر احداث شود.

وی با بیان اینکه این منطقه یکی از آلوده‎ترین مناطق در اصفهان محسوب می‌شود و به همین دلیل تمام تلاش شهرداری در راستای توسعه فضای سبز و کاهش آلاینده‎های هوا است، اضافه کرد: به طوری که تاکنون سرانه فضای سبز این منطقه را به 27 مترمربع افزایش داده است.

شهردار منطقه 12 اصفهان با اشاره به شهرک صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: اراضی اطراف شهرک صنعتی امیرکبیر در خارج از محدوده شهر اصفهان قرار دارد و از این رو برای توسعه این شهرک به همکاری مدیریت استان نیاز داریم، چرا که باید خط محدوده و توسعه شهرک در کمیسیون ماده پنج و تقسیمات کشوری اصلاح شود تا در صورت ایجاد توسعه‎ای شهرداری با مشکلی مواجه نشود.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی میدان استقلال یکی از طرح‎های شاخص در این منطقه است، ادامه داد: البته با توجه به اینکه رینگ چهارم ترافیکی نیز از این محدوده عبور می‎کند، دو طرح برای این میدان پیش‎بینی شده است.

نصوحی تاکید کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح از بلوار آزادگان به سمت خیابان امام خمینی و احداث تقاطع غیرهمسطح به ارتفاع 14 متر به سمت خیابان دانشگاه صنعتی به عنوان دو طرح پیش‌بینی شده برای این میدان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال 25 میلیارد تومان بودجه برای این پروژه اختصاص داده شده است، افزود: اما با توجه به اینکه هنوز آزاد‌سازی رینگ چهارم انجام نشده است، امسال تلاش می‎کنیم که عملیات اجرایی احداث پل روگذر از بزرگراه آزادگان به امام خمینی آغاز شود.

انتهای پیام/63021/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول