اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براساس شاخص‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا

هوای اصفهان در شرایط سالم قرار دارد

مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: شاخص‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای موجود در اصفهان حاکی از این است که هوای اصفهان در شرایط سالم قرار دارد.

هوای اصفهان در شرایط سالم قرار دارد

بابک صادقیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای اصفهان اظهار کرد: وضعیت هوای اصفهان به صورت شبانه‌روزی توسط ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا بررسی می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر پدیده اینورژن و وارونگی دما در اصفهان وجود دارد یا خیر، اضافه کرد: خیر، البته اصفهان در روز‌های جمعه و شنبه هفته جاری با پدیده اینورژن مواجه بوده است، اما در حال حاضر با وزش باد پدیده اینورژن در اصفهان مشاهده نمی‌شود.

مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در اصفهان تصریح کرد: شاخص‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای موجود در اصفهان حاکی از این است که هوای اصفهان در شرایط سالم قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه میانگین شاخص AQI به ترتیب در روز جمعه 130، شنبه 143، یک‌شنبه 126 و در روز دو‌شنبه نیز 72 بوده است، ادامه داد: امروز نیز تا این لحظه هوای اصفهان در وضعیت سالم قرار دارد و آلودگی در شهر مشاهده نمی‌شود.

صادقیان با بیان اینکه همچنین شاخص AQI در شهرستان خمینی‌شهر به ترتیب در روز جمعه 88، شنبه 138، یک‌شنبه 101 و دو‌شنبه نیز 66 بوده است، تاکید کرد: شاخص آلودگی هوا در شهرستان نجف‌آباد در روز جمعه 139، شنبه 120، یک‌شنبه 137 و دو‌شنبه نیز 77 بوده است.

وی با اشاره به اینکه این شاخص در شهرستان شاهین‌شهر نیز در روز جمعه 88، شنبه 101، یک‌شنبه 130 و در روز دو‌شنبه نیز 72 بوده است، افزود: در صورت وزش باد در اصفهان با پدیده اینورژن و وارونگی دما مواجه نمی‌شویم.

مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: البته براساس احتمالات نمی‌توان پپش‌بینی کرد که شرایط اینورژن وجود نداشته باشد، چرا که با سردی و سکونت هوا پدیده اینورژن و وارونگی دما در سطح شهر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/63004/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول