اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای شهری آذربایجان غربی:

شاخص مطلوبیت آب شرب آذربایجان غربی فراتر از استاندارد ملی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: شاخص مطلوبیت آب شرب آذربایجان غربی فراتر از استاندارد ملی قرار دارد.

شاخص مطلوبیت آب شرب آذربایجان غربی فراتر از استاندارد ملی است

 رسول اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: عوامل کنترل کیفیت آب حاصل بررسی عوامل مختلفی است که پس از نمونه‌برداری، عوامل فیزیکی، شیمیایی و میکروبی مختلف تعیین شده و سلامت آب شرب شهروندان را تضمین می‌کند.

وی در این راستا بر تعاملات گسترده شرکت آب و فاضلاب استان با معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر انجام آزمایش‌های کنترل کیفیت در آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب استان، معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز به صورت روزانه و مستمر بر کیفیت آب شرب شهرستان‌های استان نظارت می‌کنند.

اکبری این تعامل را عاملی برای ارتقای شاخص‌های سلامت میکروبی، کلرسنجی و شیمیایی آب استان به استانداردهای فراملی عنوان کرد.

وی با اشاره به وجود آزمایشگاه‌های متعدد کنترل کیفیت آب در استان، تصریح کرد: 10 آزمایشگاه میکروبی، شش آزمایشگاه کنترل کیفیت تصفیه‌خانه‌های آب استان در کنار آزمایشگاه‌های بیولوژی،شیمیایی، المان‌های سنگین و مواد آلی و سموم به صورت مستمر کیفیت آب شرب را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اکبری با اعلام اینکه در طول سال گذشته در مجموع 364 هزار و 780 مورد آزمایش از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب شهری استان صورت گرفته است،تصریح کرد: در طول سال گذشته 167 هزار مورد آزمایش کلرسنجی،159 هزار و 41 مورد آزمایش میکروبی، 148 هزار و 704 مورد آزمایش کدورت، 22 هزار و 867 مورد آزمایش فیزیکی و شیمیایی، هزار و 368 مورد آزمایش فلزات سنگین و مواد آلی و 8 هزار و 900 مورد آزمایش بیولوژی در آزمایشگاه‌های آب استان صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی از انجام آزمایش‌های بسیار تخصصی، نظیر اندازه‌گیری میزان مواد پرتوزا در کلیه منابع تأمین آب در شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: نتایج این آزمایش‌ها حاکی از عدم وجود مواد پرتوزا در هیچ یک از منابع آب استان دارند.

وی با اعلام اینکه نتیجه این آزمایش‌ها حاکی از مطلوبیت شاخص‌های کیفی آب استان داشته‌اند، گفت: بر اساس آزمایش‌های به عمل آمده، شاخص کدورت آب استان 99.9 درصد، شاخص کلر باقی‌مانده آزاد در آب 99.92 درصد و شاخص میکروبی آب استان 100 درصد تعیین شده است.

اکبری افزود: بر این اساس کیفیت آب استان به لحاظ شیمیایی، فلزات سنگین و المان‌های کمیاب در حد مطلوب و مجاز استانداردهای آب شرب قرار دارند.

انتهای پیام/61006/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول