اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران:

تولیدات چوب و کاغذ مازندران دارای استاندارد اروپاست/حذف واسطه‌ها در فروش کاغذ

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اعلام اینکه صنایع چوب و کاغذ مازندران تاکنون از ارز مبادله‌ای استفاده نکرده است، گفت: مدعی هستیم تولیدات صنایع چوب و کاغذ مازندران دارای استاندارد اروپاست.

تولیدات چوب و کاغذ مازندران دارای استاندارد اروپاست/حذف واسطه‌ها در فروش کاغذ

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابوالفضل روغنی گلپایگانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پساب صنعتی صنایع چوب و کاغذ مازندران به صورت آنلاین از طریق مانیتورینگ در محیط زیست قابل رویت است، اظهار داشت: شاخص پساب"سی او دی" در جهان 200 است این رقم به لحاظ رویکرد سختگیرانه سازمان محیط زیست در شرکت صنایع چوب و کاغذ 100 است.

وی بازار هدف تولیدات صنایع چوب و کاغذ مازندران را اروپا، امارات متحده عربی، مصر، قزاقستان و کشورهای حاشیه خزر دانست و افزود: صادرات ما 10 هزار تن بود که به دلیل محدودیت‌ها ارز وارد کشور نشد و در تامین مواد اولیه مبادله پایاپای صورت گرفت.

وی تولید کاغذ در شش ماهه نخست امسال را 102 هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: تولید سالانه 175 هزار تن است که از برنامه پیش‌بینی شده جلوتر هستیم.

این مسئول اظهار داشت: سال‌های گذشته 109 هزار تن تولید داشتیم و امسال نیز در این مدت با پنج درصد افزایش تولید نسبت به مدت مشابه جلوتر هستیم.

وی پروژه اسید هیومیک را نوعی کود مایع پاک در عرصه کشاورزی دانست و گفت: تا سه ماه دیگر این پروژه تولیدی به صورت جنبی از سوی صنایع چوب و کاغذ مازندران توزیع می‌شود.

روغنی با اشاره به اینکه مدیریت دو شرکت سلولزی فریم و نکا چوب مازندران از طریق صنایع چوب و کاغذ اداره می‌شود، افزود: رویکرد ما در این دو شرکت فعالیت بدون چوب است، طرح‌های جدید برای ادامه فرایند تولیدی تعریف می‌شود.

تامین 50 درصد کاغذ روزنامه کشور

وی نیاز فعلی کاغذ کشور را 2 میلیون تن دانست و تصریح کرد: سرانه مصرف کاغذ در ایران برای هر فرد 20 کیلوگرم است.

روغنی با اعلام اینکه در مصرف کاغذ با استاندارد جهانی فاصله داریم، ادامه داد: این در حالی است که مصرف کاغذ به طور متوسط در اروپا برای هر فرد 50 کیلو‌گرم و در آمریکا 150 کیلوگرم است.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران ظرفیت ایجاد شده در مصرف کاغذ را 2 میلیون تن دانست و افزود: 175 هزار تن از کاغذ کشور را صنایع چوب و کاغذ مازندران تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود 20 درصد کاغذ بازار مصرف کشور را صنایع چوب و کاغذ مازندران تامین می‌کند، بیان داشت: 50 درصد کاغذ روزنامه کشور از سوی صنایع چوب تامین می‌شود.

روغنی وجود گروه‌های پرقدرت در بازار کاغذ را پررنگ دانست و گفت: گرانی کاغذ تنها به سمت مافیا معطوف نمی‌شود.

وی افزود: فروش مستقیم کاغذ از سوی صنایع چوب و کاغذ مازندران سبب شد تا واسطه‌ها دخالت نداشته باشند.

این مسئول با اعلام اینکه صنایع چوب و کاغذ مازندران تاکنون از ارز مبادله‌ای استفاده نکرده است، گفت: مدعی هستیم تولیدات صنایع چوب و کاغذ مازندران دارای استاندارد اروپا است.

راه‌اندازی خط سوم تولید

وی درباره بی‌کیفیت بودن کاغذ کتب درسی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید ثابت کند که این کاغذها تولید شرکت ما بوده است.

روغنی اظهار  داشت: مقرر شد امسال آموزش و پرورش از صنایع چوب و کاغذ مازندران کاغذ مصرفی خود را خریداری کند.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه با راه‌اندازی خط سوم تولید باید با هدف بازیافت کاغذ فعالیت کنیم، بیان داشت: نیاز مواد اولیه ما از جنگل‌های شمال تامین نمی‌شود.

وی اظهارداشت: برای حفظ نباتات باید واردات چوب اقدام شود.

روغنی در پایان حمایت از ورزش کارگری استان را از وظایف این شرکت تولیدی دانست و گفت: صنایع چوب و کاغذ مازندران 700 ورزشکار رسمی دارد.

انتهای پیام/86006/ش40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول