اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام رئیس سازمان استاندارد کشور:

رشد و توسعه پایدار از مسیر رعایت استانداردها عبور می‌کند

قائم مقام رئیس سازمان استاندارد کشور گفت: تحقق شعار حماسه اقتصادی و رشد و توسعه پایدار از مسیر رعایت استانداردها عبور می‌کند.

رشد و توسعه پایدار از مسیر رعایت استانداردها عبور می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، وحید مرندی‌مقدم بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز استاندارد و تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان مرکزی، اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت که هیچ گزینه‌ای برای تولیدکننده جز عبور از مسیر استانداردها برای رسیدن به توسعه پایدار وجود ندارد و تولیدکننده اگر خواهان رشد و توسعه کیفی و کمی کالا‌های خود برای ورود موفق به بازار داخلی و صادرات است، باید از مسیر رعایت استانداردها عبور کند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در حوزه اقتصاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، رعایت استاندارد و توجه به قوانین استانداردسازی است که با رعایت آن می‌توان تولید را رونق بخشیده و اقتصاد را شکوفا کرد.

قائم مقام رئیس سازمان استاندارد کشور تصریح کرد: برای تقویت تولید نیازمند زیرساخت‌های متعددی هستیم که یکی از این زیرساخت‌ها استاندارد‌ سازی و توجه به اصول استاندارد در تولید و ساخت است.

مرندی‌مقدم با تأکید بر اینکه استانداردها مطمئن‌ترین و تنها مسیر دستیابی به توسعه پایدار در کشور به شمار می‌روند، بیان داشت: بدون توجه به استانداردها رسیدن به توسعه پایدار امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: دامنه استاندارد در جهان از کالا و تولید فراتر رفته و در حال حاضر برای مسئولیت اجتماعی نیز استاندارد تعریف شده و اخلاق در شرکت‌ها و کارخانجات از نظر سازمان استاندارد دارای اهمیت است.

قائم مقام رئیس سازمان استاندارد کشور ابراز داشت: در کیفی‌سازی استاندارد در عرصه بین‌الملل توانستیم با همت همکاران سازمانی، واحد‌های تولیدی و تجار در بین کشورهای عضو اکو مقام اول را کسب کنیم، همچنین در حوزه استانداردسازی کشورهای اسلامی رتبه دوم را کسب کردیم و با جدیت برای تحقق برنامه‌های افق سال 1404 در خاورمیانه فعالیت می‌کنیم.

مرندی‌مقدم از حضور و فعالیت کشورمان در 200 کمیته فنی استاندارد جهانی وجود بعضی از دبیرخانه‌ها در ایران خبر داد و متذکر شد: با این حضور توانسته‌ایم در تدوین استانداردها نقش مهمی را ایفا کرده و از منافع کشورمان دفاع کنیم.

وی ابراز داشت: همچنین این حضور سبب نفوذ و اثرگذاری ایران در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی استاندارد و بهبود کیفیت در عرصه بین‌الملل و به خصوص در کمیته حلال کشورهای اسلامی شده است.

قائم مقام رئیس سازمان استاندارد کشور با اشاره به اینکه ارتقای جایگاه سازمان استاندارد به معاونت ریاست جمهوری نقش مهمی در این سازمان دارد، بیان کرد: در سطح کشور 150 اداره و نمایندگی ایجاد شده و پست‌های سازمانی در بعضی از استان‌ها به دو برابر افزایش یافته است.

در این همایش از 18 واحد نمونه تولیدی، 11 مسئول کنترل کیفیت و پنج آزمایشگاه تأیید صلاحیت در عرصه استاندارد استان مرکزی مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول