اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

تمام مذاهب بر فضایل امام علی (ع) اقرار می‌کنند

امام جمعه خورموج گفت: فضایل حضرت علی (ع) نه تنها بر شیعیان ثابت شده؛ بلکه اهل سنت و مذاهب دیگر نیز بر این فضیلت اقرار می‌کنند.

تمام مذاهب بر فضایل امام علی (ع) اقرار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح عصر امروز در جمع سفیران هدایت خورموج با اشاره به فضائل اخلاقی امام علی(ع) اظهار داشت: تمام اهل بیت (ع) نیز نسبت به امیرالمومنین علی(ع)حساسیت داشته‌اند و امام حسین(ع) نیز نام سه فرزند خود را علی (علی اکبر، علی اوسط، علی‌اصغر) گذاشتند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) ‌فرمودند: اگر 10 پسر هم داشتم نام همه آن‌ها را علی می‌گذاشتم.

امام جمعه خورموج با ذکر فضائل آن امام همام، یادآور شد: فضائل حضرت علی‌بن‌ابیطالب(ع) نه تنها بر شیعیان ثابت شده؛ بلکه اهل سنت و مذاهب دیگر نیز بر این فضیلت اقرار می‌کنند و فرض بر اینکه واقعه غدیر اتفاق نیفتاده بود، برای جانشینی نبی اکرم(ص) باید انتخاباتی صورت می‌گرفت تا اصلح انتخاب شود و به طور حتم هیچ کس به فضائل و مناقب حضرت علی‌بن‌ابیطالب(ع) نمی‌رسد.

مصلح بیان داشت: یکی از کسانی که حافظ نهج‌البلاغه است و به نقل خودش 200 بار نهج‌البلاغه را مرور کرده است، جُرجُرداق مسیحی است که خودش می‌گوید «من قبل از اینکه کتابی در مدح و ثنای امیرالمومنین علی(ع) بنویسم رفتم و تحقیق کردم و فهمیدم که در این عالم هیچ کس به پای ایشان نمی‌رسد، بنابراین تصمیم گرفتم که در وصف مناقب آن امام همام این کتاب را بنویسم» و ابن ابی الحدید نیز در مورد شجاعت امیرالمومنین حضرت علی(ع) می‌گوید که ((کانَ ضرباتُه وترا)) یعنی برای نابود کردن دشمنان دین فقط یک ضربه را وارد می‌کرد و همان یک ضربه برای هلاک شدن دشمنان کافی بود.

وی در پایان به بیان نظرات مختلف در رابطه با واقعه غدیر پرداخت و ابراز داشت: در رابطه با غدیر چند نظر وجود دارد؛ اول اینکه غدیری در کار نبوده است، دوم اینکه غدیری در کار بوده، اما منظور از ولی دوست و یار بوده و ربطی به جانشینی ندارد و سوم اینکه غدیری در کار بوده، اما این بحث که پیامبر(ص) خطاب به مردمی که جلو افتاده بودند، فرموده باشد برگردید و به آنهایی که عقب افتاده بودند فرموده باشند برسید صحیح نیست و واقعه غدیر با حضور جمعیت بسیار اندکی واقع شده است.

انتهای پیام/66001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول