اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد

موانع بانکی عامل اصلی رکود سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اتاق ‌بازرگانی یاسوج گفت: بانک‌ها با سنگ‌اندازی که در راه سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنند اصلی‌ترین عامل رکود پروژه‌های تولیدی استان به حساب می‌آیند.

موانع بانکی عامل اصلی رکود سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جبار کیانی صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت تقویت بخش تولید و سرمایه‌گذاری در رونق اقتصادی کشور اظهار داشت: برای نیل به حماسه اقتصادی راهی جز حمایت از تولید نداریم.

وی افزود: در حال حاضر بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد به دلایل مختلف عملاً از رونق افتاده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به اهمیت رابطه تعاملی بین دولت و سرمایه‌گذاران عنوان کرد: متاسفانه این مهم در کهگیلویه و بویراحمد به فراموشی سپرده شده است.

وی با اشاره به مشکلات متعددی که گریبان سرمایه‌گذاران بومی کهگیلویه و بویراحمد را گرفته است، تصریح کرد: در این بین به مزایده گذاشتن طرح‌ها از سوی بانک‌ها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در ادامه با برشمردن دلایل رکود طرح‌های سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تعداد زیادی از طرح‌ها معطل سرمایه در گردش و تعدادی هم در مقدمات اولیه کار مانده‌اند و خیلی از آن‌ها هم با پیشرفت بیش از 80 درصد راکد مانده‌اند.

کیانی با بیان این‌که تعداد زیادی از طرح‌های راکد استان با سرمایه در گردش حداقلی راه می‌افتند، اظهار داشت: متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد بانک‌ها با سنگ‌اندازی پیش پای سرمایه‌گذاری از اصلی‌ترین عاملان ایجاد رکود سرمایه‌گذاری در استان هستند.

وی افزود: امیدواریم با کارهای کارشناسی و ایجاد کارگروه‌های تخصصی در زمینه تقویت سرمایه‌گذاری در استان این موانع هرچه سریع‌تر از پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته شود.

کیانی با تقدیر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جهت اهتمام ویژه‌ای که برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری دارد، تاکید کرد: سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌ها نیز باید سعی کنند برخی ناکارآمدی‌های اقتصادی و سو‌ءمدیریت‌ها را برطرف کرده تا چرخ صنعت و تولید آن‌ها با کمک مسئولان استانی و کشوری هر چه بهتر به حرکت درآید.

انتهای پیام/82008/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول