اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

گرفتاری کهگیلویه و بویراحمد در دور باطل فقر

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اقتصاد اصطلاحی به نام دور باطل فقر داریم که استان ما نیز گرفتار آن است.

گرفتاری کهگیلویه و بویراحمد در دور باطل فقر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌حسن نوروزی صبح امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: جلسات کارشناسی طرح‌های اشتغال‌زایی سالهاست که در استان ما برگزار می‌شود و سرمایه‌گذار و بانک و اضلاع دیگر هر یک حرفی برای گفتن در خصوص مشکلات جاری دارند.

این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که استان ما در دور باطل فقر گرفتار است، ابراز کرد: این اصطلاحی در علم اقتصاد است که در آن پس‌انداز کم است و درآمد به تبع آن کم و سرمایه‌گذاری اندک و به واسطه آن محرومیت و عدم توسعه زیاد است.

نوروزی در ادامه به وظایف دولت و بانک و سرمایه‌گذار در این پروسه اشاره کرد و افزود: هر سه در این دور باطل دچار خطا و اشتباه هستند و همین موجب شده که هنوز نتوانسته‌ایم در بهبود فضای کسب و کار نقشی داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه یکی دیگر از ضعف‌ها را نداشتن مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: وقتی مشوقی از جمله در ارتباط با مالیات‌ها نباشد سرمایه‌گذار پیش خود فکر می‌کند چرا وقتی فرصت سرمایه‌گذاری در اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد برابر است در استانی برخوردار هم‌چون اصفهان سرمایه‌گذاری نکنم.

نوروزی یکی از بزرگترین مشکلات استان در امر سرمایه‌گذاری را قبول کردن پروژه‌های با 10 درصد مینوس توسط پیمانکاران ذکر کرد و گفت: استان ما در صدر قبول کردن چنین پیمان‌هایی در کشور است که تاکنون هر چه ضربه خورده‌ایم از این حیث بوده است.

این دانش‌آموخته مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: در این گونه پیمان‌ها که ضرر آن بیش از نفع آن است سرمایه‌گذار می‌داند که نظارتی بر کار او نیست و به همین خاطر ریسک پذیرش آن را قبول می‌کند به امید آن که اعتبارات این طرح‌‌ها را در استان‌هایی مثل ما که از نظارت خبری نیست در جایی دیگر هزینه کرده و درآمد بیشتری نصیب خود کند.

نوروزی با انتقاد از این که در استان هیچ‌گاه به دنبال تعریف پروژه‌ها نبوده‌ایم خاطرنشان کرد: نشسته‌ایم و دل خوش کرده‌ایم که استان آب و نفت و کوه و جنگل دارد و به دنبال کار علمی برای تعریف پروژه‌ جدید و نوین نیستیم.

این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تا مشوق برای سرمایه‌گذار نداشته باشیم و پروژه تعریف نکنیم همین وضعیت بر عرصه سرمایه‌گذاری ما حاکم است.

انتهای پیام/82008/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول