اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعضای شورای شهر اردبیل:

انتخاب استاندار اردبیل به سرعت انجام شود / نگذاریم مدیران غیربومی جولان دهند

اعضای شورای شهر اردبیل بر انتخاب سریع استاندار و تعیین تکلیف مدیریت استان تاکید کردند.

انتخاب استاندار اردبیل به سرعت انجام شود / نگذاریم مدیران غیربومی جولان دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در نشست ظهر امروز اعضای شورای شهر اردبیل با رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل که در محل شورای شهر برگزار شد، اعضای شورای شهر اردبیل خواسته‌ها و مطالبات خود را از نمایندگان مجلس مطرح کرده و خواستار توجه جدی مجلس به تصویب قوانین مشخص برای توسعه اختیارات شورا شدند.

در این جلسه یکی از اعضای شورای شهر اردبیل در سخنانی اظهار داشت: هر چند نمایندگان مجلس و اعضای پارلمان محلی همگی سعی می‌کنند تا با نمایندگی مردم خواسته‌ها و مطالبات ‌آنها را پیگیری کنند اما نمایندگان مجلس در سطحی بالاتر خواسته‌ها و مطالبات مردم را می‌توانند پیگیری کنند.

علی هدایتی خاطرنشان کرد: امروز توجه به بخش خصوصی می‌تواند ناجی اقتصاد و بسیاری از توسعه زیر‌ساخت‌ها در کشور باشد که در این زمینه به نظر می‌رسد رفع مشکلات بیکاری و توسعه همه جانبه اقتصادی مردم جز با تکیه بر توانمندی بخش خصوصی امکان حل شدن ندارد.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذاران در راستای توجه به راهکارهای اساسی برای توسعه همه جانبه امری ضروری است که در این بابت نباید با برخی قوانین و مقررات سخت و دست و پاگیر زمینه فرار سرمایه‌گذاران به وجود آید.

عضو شورای شهر اردبیل یادآور شد: در کنار این امر باید در انتخاب مدیران و مسئولان شهری به گونه‌ای اقدام کرد تا برخی از مدیران نا‌لایق غیر‌بومی زمینه حضور و مدیریت نامطلوب را در رده‌های بالا به دست نیاورند.

هدایتی از نمایندگان استان خواست در انتخاب استاندار آینده جدیت و سرعت عمل به خرج دهند تا مبادا نیروی غیر‌بومی برای این استان انتخاب شده و برخی از نارسایی و مشکلات گذشته تکرار شود.

وی همچنین از رئیس مجمع نمایندگان استان خواست تا پیگیر قانون بازنشستگی مربوط به کارهای سخت و زیان‌آور باشند تا کارگران در این زمینه متضرر نشوند.

خلاء قانونی در اختیارات شوراها باید برطرف شود

سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: امیدواریم خلاءهای قانونی در رابطه با دایره مسئولیت و اختیارات شوراها برطرف شود چرا که امروز شوراها به رغم اینکه با خواسته و مطالبات مردم روبرو هستند دایره اختیارات آنها بسیار محدود است.

محمد فیضی افزود: اعتبارات شهرداری اردبیل با رقمی حدود 167 میلیارد تومان کفاف و پاسخگوی تمام مطالبات خواسته‌ها نیست و هر عضوی که طرح و مطالبه‌ای از سوی مردم داشته باشد که بخواهد آن را مطرح کند با کمبود اعتبارات روبرو می‌شود چرا که تنها با اعتبار محدود شهرداری اردبیل می‌توان چندین پروژه متوسط را اجرایی کرد.

وی اهمیت دادن به سرمایه‌گذاری و جلب سرمایه‌گذاران را بسیار ضروری توصیف کرد و گفت: استان اردبیل از ظرفیت خوبی در زمینه جذب توریسم و حوزه گردشگری برخوردار است که اگر متولیان در این حوزه بتوانند زیرساخت‌های لازم را مهیا کنند قطعاً هم در جذب سرمایه‌گذار و هم افزایش ورود مسافران و توریسم خارجی موفق خواهیم بود.

این عضو شورای شهر یادآور شد: امیدواریم با انتخاب استاندار جدید و تعیین تکلیف مدیریت در حوزه‌های مختلف در این استان بتوانیم زمینه مساعدی برای توسعه گردشگری فراهم آوریم.

فیضی همچنین خواستار تخصیص منابع اعتباری از محل بانک جهانی برای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی و نواقصات آن شد و از نماینده اردبیل در مجلس خواست در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا اردبیل نیز به عنوان یک کلان شهر از این تسهیلات بهره‌مند شود.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول