اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

تولد 2085 نوزاد در شادگان / مکانیزه شدن فرایند صدور شناسنامه

رئیس اداره ثبت احوال شادگان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، 2 هزار و 85 نوزاد در این شهرستان متولد شده است.

تولد 2085 نوزاد در شادگان / مکانیزه شدن فرایند صدور شناسنامه

جاسم سواعد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال 91 تعداد 263 مورد فوت، 2 هزار مورد تولد، 50 مورد طلاق و یک‌هزار و 72  مورد ازدواج در اداره ثبت احوال این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی افزود: این ارقام در سال 92 برای فوت 345، ولادت 2 هزار و 85، برای طلاق 44 و برای ازدواج به یک‌هزار و 15 نفر به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش وفات، کاهش طلاق، افزایش ولادت‌ها و کاهش ازدواج‌ها در شهرستان بوده‌ایم.

رئیس اداره ثبت احوال شادگان با اشاره به 2 هزار و 85 نوزاد متولد شده در سال 92 تصریح کرد: از این بین یک‌هزار و 32 پسر و یک‌هزار و 53 نفر مابقی دختر هستند.

وی خاطرنشان کرد: همه وقایع حیاتی در این شهرستان در مدت زمان قانونی، تعیین شده و به ثبت رسیده است.

سواعد با اشاره به فراوانی اسامی درخواست‌ شده توسط والدین افزود: بیشترین مراجعه‌کنندگان به اداره ثبت احوال شادگان اسامی پیامبر و ائمه معصومین (ع) را درخواست می‌کنند.

وی بیشترین اسم درخواست شده در سال 92 بین پسران را به ترتیب علی، عباس و حسین و برای دختران را فاطمه، زینب و رقیه اعلام کرد.

*فرآیند مکانیزه شدن صدور شناسنامه

رئیس اداره ثبت احوال شادگان همچنین با اشاره فرآیند مکانیزه شدن صدور شناسنامه اظهار کرد: در گذشته برای صدور شناسنامه نیاز به فرصت 20 روزه بود اما هم اکنون شناسنامه حداکثر طی 72 ساعت صادر می‌شود.

وی همچنین به ارائه خدمات ویژه سجلی برای زوج‌های جوان خبر داد و افزود: اداره ثبت احوال برای پیشبرد و کمک به امر ازدواج، کار شناسنامه‌ها را در همان روز انجام می‌دهد.

سواعد در پایان با اشاره به اجباری شدن تعویض شناسنامه‌های قبلی عنوان کرد: تاکنون هیچ دستوری برای تعویض اجباری شناسنامه‌های قبلی از مرکز به ادارات ثبت احوال نرسیده است اما در موارد ضروری شناسنامه‌های جدید جایگزین شناسنامه‌های قبلی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، این شهرستان با برخورداری از 150 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی خوزستان واقع شده است.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول