اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی خبرداد

آغاز صدور کارت هوشمند در آذربایجان ‌شرقی

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی از آغاز صدور کارت هوشمند در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

آغاز صدور کارت هوشمند در آذربایجان ‌شرقی

علی جعفری‌آذر امروز در گفت‌و‌گو با فارس در تبریز، جمعیت هدف این طرح را در گام نخست کسانی که کارت ملی برایشان صادر نشده اعلام کرد و گفت: این افراد شامل دانش‌آموزان بالای 15 سال می‌شود.

وی در عین حال از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد شهید و امور ایثاراگران استان نیز خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه نیز حدودا 50 نفر ایثارگران زیرپوشش این مجموعه در زمره کسانی خواهند بود که کارت هوشمند برایشان صادر خواهد شد.

جعفری‌آذر، سابقه صدور کارت هوشمند را مربوط به انتخابات اخیر مجلس و ریاست جمهوری دانست و گفت: در این انتخابات کارت هوشمند برای فرمانداران و بخشداران صادر شد تا اطلاعات خود را از طریق این کارت به وزارت کشور انتقال دهند و اکنون فاز صدور کارت هوشمند وارد مرخله مردمی شده است.

این مسئول مستقیم ثبت احوال کشور در آذربایجان‌شرقی در ادامه از واجدان شرایط خواست تا با مراجعه به سایت ncr.ir نسبت به وارد کردن اطلاعات لازم و دریافت نوبت صدور کار مراجعه کنند.

وی هزینه صدور این کار را 440 هزار ریال اعلام کرد و گفت: 100 هزار ریال از این مبلغ برای صدور اولیه، 300 هزار ریال برای فعال‌سازی و 40 هزار ریال نیز از طرف دفاتر خدماتی دریافت خواهد شد.

جعفری‌آذر با اشاره به حجم بالای کار برای صدور این کارت‌ها و تعریف پروسه زمانی سه تا پنج سال برای آن از سوی سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: این طرح فعلاً به محوریت مرکز استان یعنی شهرستان تبریز انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی این کارت‌ها را کلید ورود به دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: بازشناسی دورباره مردم ایران با کمترین درصد خطا، تصدیق هویت به صورت اثر انگشت، فعال شدن امضای دیجیتال برای هموطنان، دسترسی داشتن به اطلاعات هویتی هر فرد از جمله مشخصات شخصی-مشخصات همسر- فرزندان- پدر- مادر و اجداد و شجره به صورت عمودی و ... از مزیت‌های این کارت خواهد بود.

وی اجرای این طرح را در مرحله صدور کارت برای آحاد هموطنان دانست و تصریح کرد: بقیه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها برای استفاده از این کارت و خدمات آن بعد از مراحل صدور کارت صورت خواهد گرفت.

جعفری‌آذر در عین حال از لینک بودن کلیه بانک‌ها، مراجع قضایی، مجموعه‌های هواپیمایی و پلیس با سایت ثبت احوال و قابلیت استفاده از اطلاعات این کارت توسط این مجموعه‌ها خبر داد.

وی گفت: دستگاه‌هایی همچون تامین اجتماعی، امور زندان‌ها، ثبت اسناد نیز در مرحله برنامه‌ریزی برای اتصال به شبکه موجود برای استفاده از اطلاعات کارت هوشمند هستند.

انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول