اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت‌احوال دهدشت:

99 درصد وقایع حیاتی کهگیلویه در مهلت قانونی ثبت می شود

رئیس اداره ثبت‌احوال دهدشت با بیان اینکه دیر ثبتی و کم ثبتی در وقایع حیاتی شهرستان وجود ندارد گفت: بیش از 99درصد وقایع حیاتی کهگیلویه در مهلت قانونی ثبت می شود.

99 درصد وقایع حیاتی کهگیلویه در مهلت قانونی ثبت می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه،عیسی جوادی‌مهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقایع حیاتی در شهرستان به موقع ثبت و اطلاعات ازدواج و طلاق به هنگام سازی می‌شود.

رئیس اداره ثبت‌احوال دهدشت ثبت به موقع وقایع حیات را زمینه ساز برنامه‌ریزی درست و رشد هر جامعه‌ای دانست و افزود: ارائه آمار دقیق باعث برنامه‌ریزی درست می‌شود.

جوادی‌مهر با اشاره به ماده‌ای از قانون ثبت‌احوال مبنی بر ثبت به موقع واقعه ولادت تصریح کرد: در راستای به روز رسانی آمار ولادت و تسهیل در انجام این کار اتاق مجزایی در بیمارستان امام خمینی(ره) برای ثبت واقعه ولادت اختصاص داده شده است.

به گفته جوادی‌مهر در شش ماهه اول سال جاری تعداد 1350 واقعه ولادت در شهرستان به ثبت رسیده است و ثبت 1348 مورد در مهلت قانونی صورت گرفته است.

جوادی‌مهر این آمار را در مدت مشابه سال قبل 1296 مورد عنوان کرد و گفت: ثبت ولادت در مهلت قانونی در این مدت 53/99 درصد بوده است.

این مسئول در ثبت‌احوال کهگیلویه ادامه داد: طبق ماده 19 قانون ثبت‌احوال واقعه حیات ولادت باید ظرف مدت 15 روز از ولادت به ثبت برسد و این کار در کمترین زمان ممکن در شهرستان صورت می‌گیرد.

جوادی‌مهر ثبت واقعه وفات را مطابق ماده 25 قانون ثبت‌احوال 10 روز از تاریخ وقوع فوت دانست و ابراز داشت: به خاطر ثبت به موقع این واقعه، مجوز دفن متوفی بعد از ثبت واقعه وفات صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه 225 واقعه وفات در شش ماهه اول سال 92 به ثبت رسیده است ابراز داشت: 224 مورد در مهلت قانونی ثبت شده است.

جوادی‌مهر آمار ازدواج در شهرستان را نسبت به سال قبل با کاهش 17 درصدی عنوان و خاطرنشان کرد: در نیمه اول سال 92 تعداد 1209 مورد ازدواج در سطح شهرستان ثبت شده است.

رئیس اداره ثبت‌احوال دهدشت آمار طلاق ثبت شده در این مدت را 120 مورد خواند و گفت: در شش ماهه اول سال گذشته 113 مورد به ثبت رسیده بود.

جوادی‌مهر صدور شناسنامه مکانیزه، ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و دفتر آرشیو اسناد را از جمله اقدامات مهم اداره ثبت‌احوال برشمرد و تصریح کرد: اجرای طرح هوشمند کردن کارت ملی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/82016/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول