اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان خبر داد

قهرمانی چادگان در المپیاد فرهنگی ورزشی روستائیان آقایان

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان گفت: پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی روستائیان استان اصفهان ویژه آقایان با قهرمانی تیم چادگان به پایان رسید.

قهرمانی چادگان در المپیاد فرهنگی ورزشی روستائیان آقایان

مهدی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد:  هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در ابتدای سال پنجم فعالیت خود، براساس سند راهبردی هیئت برنامه‌های خود را اجرایی و براساس این سند پیش می‌رود.

وی ادامه داد: برگزاری پنجمین المپیاد فرهنگی، ورزشی روستاییان استان اصفهان ویژه آقایان یکی از این برنامه‌ها بوده است که هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی استان اصفهان به مناسبت هفته ولایت و هفته تربیت بدنی و ورزش برگزار کرد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی تصریح کرد: این مسابقات در هفت رشته در اردوگاه شهید کشوری ابریشم با حضور بیش از 500 ورزشکار برگزار شده که تیم چادگان با 32 امتیاز به مقام قهرمانی رسید، تیم اصفهان مرکزی با 28 امتیاز دوم شد و تیم‌های لنجان و آران و بیدگل هر کدام با 19 امتیاز در سکوی سوم ایستادند.

وی اضافه کرد: رشته طناب‌کشی با شرکت 12 تیم برگزار شد که تیم اصفهان با اقتدار بر سکوی قهرمانی تکیه زد و تیم‌های لنجان و چادگان به ترتیب دوم و سوم شدند.

اسدی در ادامه به رشته لی لی اشاره و تاکید کرد: این رقابت‌ها با شرکت 14 تیم برگزار شد که در قسمت انفرادی رشته لی‌لی محمدصالح محمدی(مبارکه) در مکان نخست ایستاد، میلاد چمنی(چادگان)دوم شد و عرب مختاری از بخش جرقویه به مقام سومی بسنده کرد، در قسمت تیمی نیز مبارکه بالاتر از تمام تیم‌ها اول شد و تیم‌های جرقویه و چادگان به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم بسنده کردند، در بازی مهیج هفت سنگ 15 تیم با هم به رقابت پرداختند که تیم لنجان به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های آران و بیدگل و خمینی‌شهر به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم ایستادند.

وی افزود: در رشته تیراندازی با تفنگ کلاشینکف که به صورت انفرادی با حضور 50 تیرانداز برگزار شد، جواد توسلی (مبارکه)، سعید ابراهیمی (فلاورجان) و سید مجتبی فتوحی (شاهین شهر)به ترتیب اول تا سوم شدند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی استان اصفهان گفت: در رشته دال پلان 13 تیم با هم به رقابت پرداختند که تیم خوانسار به مقام نخست رسید، شاهین‌شهر دوم شد و اصفهان به مقام سومی بسنده کرد.

وی اظهار کرد: در بخش بازی‌های بومی محلی هر شهرستانی بازی سنتی شهرستان خود را به نمایش گذاشت که تیم کاشان با رای کارشناسان مقام نخست را از آن خود کرد، فریدن در مکان دوم ایستاد و تیم‌های چادگان و خوانسار به صورت مشترک جایگاه سوم را تصاحب کردند.

اسدی اضافه کرد: رشته خروس جنگی با شرکت 14 تیم در سه وزن برگزار شد که تیم آران و بیدگل سکوی نخست را از آن خود کرد، تیم جرقویه دوم شد و تیم‌های چادگان و اصفهان به صورت مشترک در مکان سوم ایستادند.

وی تصریح کرد: در بخش انفرادی و اوزان مختلف نیز نتایج ذیل حاصل شد:

در وزن(60 تا 70)

1)محسن غلامی(آران و بیدگل)

2)خسرو کیانی(چادگان)

3)ابوالقاسم حاج زمانی(خوانسار)

در وزن(70 تا 80)

1)امیر رامیار(جرقویه)

2)علیرضا باقرزاده(شاهین شهر)

3)محمدصادق حسین‌خانی(چادگان)

در وزن(80 تا 90)

1)محسن جوادی(آران و بیدگل)

2)علیرضا صادقیان(اصفهان)

3)حمید شیرازی(اصفهان)

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی استان اصفهان تاکید کرد: هر رشته‌ای از این مسابقات در بخشی از اردوگاه شهید کشوری برگزار شد که هواداران خاص خود را داشت که با شور و حرارت خاصی این بازی‌ها را دنبال کردند.

انتهای پیام/63020/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول