اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون روستایی و بازی‎های بومی محلی:

گلستان میزبان ورزش‎های روستایی و عشایری می‌شود

رئیس فدراسیون روستایی و عشایری و بازی‎های بومی محلی گفت: گلستان قابلیت میزبانی مسابقات روستایی و عشایری و بازی‎های بومی و محلی را دارد و این اتفاق در آینده نزدیک صورت می‌گیرد.

گلستان میزبان ورزش‎های روستایی و عشایری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ غلامرضا جعفری بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نخستین المپیاد ورزش‎های روستایی و بازی‎های بومی محلی استان گلستان به مناسبت دهه امامت و ولایت و هفته تربیت بدنی در روستای کرد آق‎قلا اظهار داشت: برگزاری این مسابقات نیاز به شرایط خاصی دارد که یکی از مهمترین آنها علاقه‎مندی خود مردم و حضور اقوام مختلف در بازی‌ها است.

وی تصریح کرد:‌ گلستان به دلیل وجود اقوام مختلف از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و این بستر را آماده می‎کند تا مسئولان ورزشی استان و هیئت ورزشی روستایی و عشایری میزبانی مسابقات کشوری را پذیرا باشند و انشاءالله در سایه تعامل و همکاری طرفین این اتفاق در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون روستایی و عشایری و بازی‎های بومی محلی خاطرنشان کرد: البته توجه به زیرساخت‎های ورزشی استان و ایجاد فضای مناسب برای ورزشکاران بومی استان و دوستانی که از سراسر کشور برای حضور در مسابقات به گلستان می‎آیند، بسیار مهم است که برنامه‎ریزی‎ها در این زمینه آغاز شده و پیش‌بینی می‎شود ماحصل تلاش دوستان ساکن در استان و مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون در تهران برگزاری یک دوره مسابقه با کیفیت و خوب را به دنبال داشته باشد.

بازی‎های بومی محلی یک روش تمرینی مناسبت برای ورزش‌های کلاسیک

رئیس فدراسیون روستایی و عشایری و بازی‎های بومی محلی اضافه کرد: انجام بازی‎های بومی محلی می‎تواند یک روش تمرینی مناسب و پرنشاط برای تمرین ورزش‎های کلاسیک و حفظ آمادگی ورزشکاران باشد و این مهم نیاز به تحقیق و پژوهش بیشتر و استفاده از همه ظرفیت‎ها و توانمندی‎های فعال در این ورزش‎ها به ویژه پیشکسوتان و البته تحقیقات دانشگاهی و پایان‎نامه‎های دانشجویی دارد که این هم از اولویت‎های اصلی فدراسیون است.

جعفری ادامه داد: یکی از نکات مثبت و ارزشمند ورزش‎های بومی محلی ارزان قیمت بودن وسایل مربوط به آن و سهل‎الوصول بودن آنها است که این به ورزشکار کم‎بضاعت روستاهای محروم هم این فرصت را می‎دهد که به ورزش مورد علاقه خود بپردازد.

وی با اشاره به بخش‎های مختلف المپیاد اذعان داشت: این جشنواره‎ها و المپیادها می‎تواند مسیری مناسب برای معرفی آیین‎های مقبول و پسندیده از جمله ازدواج آسان و سنتی باشد که مردم استان‎های مختلف از جمله اهالی گلستان با حضور در مرحله کشوری و حتی بین‎المللی می‎توانند سفیران فرهنگ، آداب و رسوم کشور عزیزمان در دنیا باشند.

جعفری به عنوان نایب رئیس انجمن جهانی ورزش‎های سنتی و بازی‎های بومی و محلی تاکید کرد: این انجمن به دنبال آن است که کارکردهای علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این ورزش‎ها را در کشورهای مختلف بررسی و با توجه به ظرفیت‎های موجود در کشورهای مستعد برنامه‎ریزی کند که امیدواریم با عنایت به شرایط مطلوب، ایران در ردیف کشورهای مستعد اجرای طرح که قطعا تبعات مالی و اقتصادی خوبی را در جذب گردشگر دارد، قرار بگیرد.

امکانات و زیرساخت‎های ورزش‌های بومی محلی تقویت شود

رئیس هیئت ورزش‎های روستایی و عشایری و بازی‎های بومی محلی گلستان هم در خصوص برگزاری این المپیاد گفت: این نخستین دوره مسابقات است که با حضور ورزشکاران تمام نقاط استان در 20 رشته ورزشی برگزاری شد و قطعا به صورت فصلی در شهرهای دیگر استان تداوم خواهد داشت.

کریم‎بردی بزونه تصریح کرد: امکانات برگزاری مسابقات با توجه به حضور مردم جوابگوی نیاز علاقه‎مندان نیست که انشاءالله مسئولان کشوری و استانی که در محل برگزاری این المپیاد حضور دارند همکاری لازمه را داشته باشند تا در آینده نزدیک شاهد برگزاری مسابقات با سطح کیفی و کمی بالاتری نسبت به بازی‌های امروز باشیم.

نخستین دوره المپیاد روستایی و بازی‎های بومی و محلی امروز به مناسبت دهه امامت و ولایت و هفته تربیت بدنی و با شعار احیای ورزش روستایی و بازی‎های بومی محلی به میزبانی روستای کرد شهرستان آق‎قلا برگزار شد و ورزشکاران در 20 رشته ورزشی به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/2307/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول