اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش روستایی کرمان خبر داد

عرضه سوغات کرمان در جشنواره ورزش‌های روستایی و عشایری

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان گفت: غرفه عرضه محصولات و سوغات شهرستان‌های کرمان در حاشیه جشنواره ورزش‌های روستایی و عشایری برپا می‌شود.

عرضه سوغات کرمان در جشنواره ورزش‌های روستایی و عشایری

فرهاد نژادفصیحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در شهربابک اظهار داشت: این جشنواره به مناسبت هفته تربیت‌بدنی، سوم آبان ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با حضور 12 شهرستان شمالی از جمله کرمان، بردسیر، سیرجان، رابر، بافت، ارزوئیه، انار، شهربابک، رفسنجان، راور، کوهبنان و زرند برگزار می‌شود.

نژادفصیحی عنوان کرد: به دلیل بعد مسافت طولانی بین 23 شهرستان استان کرمان، برگزاری جشنواره ورزش‌های بومی محلی در دو منطقه شمالی و جنوبی برگزار می‌شود.

وی به برگزاری بازی‌های سنتی از جمله کشتی کویری و حذف بازی‌های تکراری مانند هفت‌سنگ و دال‌پلان در این جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: کشتی کویری از جمله بازی‌های سنتی شهر کرمان است که شرکت همه شهرستان‌های حاضر در این جشنواره در این رشته لازم است.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان به برپایی غرفه عرضه محصولات و سوغات شهرستان‌ها در این جشنواره اشاره کرد و گفت: ضمن برگزاری بازی‌ها به هر شهرستان غرفه‌هایی اختصاص داده می‌شود که بر اساس سنت، فرهنگ و مذهب خود این غرفه‌ها را تزیین و به عرضه محصولات خود بپردازند.

انتهای پیام/2446/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول