اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین خبر داد

افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی در قزوین

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین گفت: به زودی تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی با حضور مسئولان استانی در قزوین افتتاح می‌شود.

افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی در قزوین

مسعود حق‌لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی از جمله پروژه‌های عمرانی در حال احداث شهرداری قزوین است، اظهار داشت: این پروژه با اعتبار بیش از 22 میلیارد تومان در یک ماه آینده افتتاح می‌شود.

وی ابراز داشت: تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی در ورودی شهرک کوثر با هدف ساماندهی مشکلات ترافیکی، بهبود عبور و مرور و کاهش حجم بار ترافیک احداث می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با بیان اینکه در بلوار آزادگان به سمت ورودی شهرک کوثر ترافیک به شدت پیچیده بود، بیان کرد: 15 هزار وسیله‌ نقلیه در مطهری و 8 هزار وسیله‌ نقلیه در آزادگان عبور می‌کردند که برای تسهیل در عبور و مرور تقاطع غیرهمسطح یاد شده در این مکان احداث شد.

حق‌لطفی با بیان اینکه نخستین تقاطع غیرهمسطح کابلی امام علی (ع) با اعتبار 25 میلیارد تومان افتتاح شده است، یادآور شد: عملیات اجرایی این تقاطع در مدت دو سال به اتمام رسیده است.

این مسئول تسهیل در عبور و مرور، کاهش حجم بار ترافیک و اتصال مسیر تند راه رینگ غربی شهر و بلوار باهنر به اتوبان قزوین ـ زنجان را از جمله اهداف افتتاح تقاطع غیرهمسطح کابلی امام علی (ع) عنوان کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه بلوار معلم از زیر تقاطع غیرهمسطح کابلی امام علی (ع) عبور می‌کند که این بلوار به اتوبان قزوین و زنجان متصل می‌شود، اضافه کرد: در ضلع شمال اتصال کنارگذر شمال قزوین تقاطع غیرهمسطح دریادلان طراحی شده که عملیات اجرایی آن به مدت یک ماه شروع شده است.

حق‌لطفی ادامه داد: مدت اتمام عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح دریادلان یک سال است و این پل در اوایل مهر ماه سال آینده افتتاح می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: همچنین در ضلع غربی برای اتصال به اتوبان زنجان و کنار گذر شمال شرق قزوین فاز یک تقاطع غیرهمسطح طراحی شده است که در چند ماه آینده عملیات طراحی فاز دو آن به اتمام می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین اضافه کرد: سال آینده عملیات اجرایی این تقاطع یاد شده در صورت تأمین اعتبار از سوی شهرداری قزوین در هفته شوراها کلنگ‌زنی می‌شود و در مدت 18 ماه عملیات آن به پایان می‌رسد.

حق‌لطفی با اشاره به اینکه قزوین با نگاه از سمت بالا به شکل مربع و مستطیل است، خاطرنشان کرد: برای تسهیل در عبور و مرور از تقاطع غیرهمسطح استفاده می‌کنیم تا ارتباط خوبی را در این شهر ایجاد شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته دو کارخانه آسفالت خریداری نصب و راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: متأسفانه امسال با افزایش شدید قیمت قیر مواجه بودیم ولی امکانات زیرساختی در حوزه شهرداری کامل آماده شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با بیان اینکه سال گذشته دستگاه تراش آسفالت خریداری شده است، بیان کرد: امسال تاکنون 110 هزار تن آسفالت در شهر قزوین برای اصلاح معابر توزیع شده است.

حق‌لطفی با اشاره به اینکه هر ساله معاونت معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین توان روکش معابر بین 100 تا 150 تن آسفالت معابر را دارد، خاطرنشان کرد: این معاونت با تأمین اعتبار می‌تواند بیش از دو برابر این میزان معابر را روکش آسفالت کند.

انتهای پیام/77009/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول