اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کتابخانه شیخ صدوق (ره) خبر داد

افتتاح نخستین پایگاه نشریات تخصصی و عمومی در شهرری

مدیر کتابخانه شیخ صدوق (ره) از افتتاح نخستین پایگاه نشریات تخصصی و عمومی در شهرری خبر داد.

افتتاح نخستین پایگاه نشریات تخصصی و عمومی در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علیرضا محمودی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح نخستین پایگاه نشریات تخصصی و عمومی در این کتابخانه اظهار داشت: شاید به جرات بتوان گفت آنچه بیش از سایر تحولات در پیشبرد جامعه و نیز گسترش دانش نقش داشته و دارد نشریه‌های ادواری است.

مدیر کتابخانه شیخ صدوق(ره) گفت: اکنون نشریه‌های ادواری از مهمترین ابزارهای اطلاع‌رسانی و رشد دانش در جهان محسوب می‌شوند و اهمیت نشریه‌های ادواری ناشی از ویژگی‌های خاصی است که این نوع منابع دانش دارند.

محمودی افزود: امروزه جدیدترین یافته‌های علمی را بیشتر در مجلات تخصصی می‌توان یافت و کمتر رشته تخصصی در دنیا وجود دارد که نشریه یا نشریات خاص خود را تهیه و منتشر نکند و کمتر پژوهشگری را می‌توان بی‌نیاز از مطالعه مستمر نشریه‌های تخصصی رشته خویش تصور کرد.

مدیر کتابخانه شیخ صدوق(ره) تاکید کرد: از دیدگاهی دیگر، نشریه‌های ادواری نسبت به سایر انواع منابع دانش از جایگاه خاصی در فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برخوردارند.

محمودی بیان کرد: میزان تولید و کیفیت نشریه‌های ادواری و نیز استفاده هر جامعه از این منابع یکی از شاخص‌های رشد علمی و فرهنگی آن جامعه محسوب می‌شود، تا جایی که از نشریه‌های ادواری به‌عنوان یکی از مهمترین رسانه‌های جمعی که تاثیر زیادی در تحولات اجتماعی، و سیاسی جوامع دارد، یاد شده است.

وی با اشاره به نشریه‌ها ذکر کرد: نشریه‌های ادواری به‌دلیل ویژگی‌های که دارند امروزه از منابع اطلاعاتی و علمی بسیار مهم در دنیا محسوب می‌شوند.

محمودی تاکید کرد: نشریات و مجلات موجود در هر کتابخانه و مرکز اطلاع‌رسانی یکی از منابع پرطرفدار و قابل استفاده برای دوستداران، اعضاء و علاقمندان به این حوزه است، که بیشترین سهم را در مطالعه و کتابخوانی به‌همراه دارد.

وی ادامه داد: این در صورتی است که توجه مسئولان کتابخانه‌ها بیشتر معطوف به کتاب بوده و همواره کتاب را به‌عنوان مهمترین ماده کتابخانه‌ای قلمداد کرده‌اند. در حالی که نه تنها نشریه ادواری از کتاب کمتر اهمیت‌تر نیست بلکه در بسیاری از موارد نیاز اطلاعاتی مراجعان بیشتر از نشریه‌های ادواری تامین می‌شود.

مدیر کتابخانه شیخ صدوق (ره) تصریح کرد: دسترسی به نشریه‌های ادواری تخصصی و عمومی با توجه به هزینه بالای آن برای اکثر مراکز و کتابخانه امکان‌پذیر نیست و هر کتابخانه به توجه به امکان مالی و اعتبار لازم می‌تواند تیراژ محدودی از مجلات و نشریه‌های روز را انتخاب و خرید کند.

محمودی با توجه به فعالیت‌های کتابخانه شیخ صدوق (ره) در این حوزه بیان کرد: کتابخانه شیخ صدوق (ره) با توجه به فراهم آوردن مجموعه‌ای کثیری از منابع نشریات ادواری عمومی و تخصصی از سازمان‌ها، موسسات و نهادهای دولتی و خصوصی، این امکان را برای افراد و علاقمندان به این حوزه فراهم آورده است.

وی ادامه داد: در این راستا، کتابخانه شیخ صدوق (ره) نشریاتی فراهم کرده تا با نیازها و علائق مخاطبان آن کتابخانه و همچنین پژوهشگرانی که با این مرکز اطلاع‌رسانی در ارتباط هستند، را پوشش دهد و به تمام نیازها و سلایق گوناگون پاسخ داده شود.

وی با اشاره به بخش نشریات ادواری ذکر کرد: بخش نشریات ادواری این کتابخانه، بخشی غنی برای مطالعه و خواندن، پژوهش و تحقیق و همچنین دارای روزنامه‌های روز و بیش از 260 عنوان مجلات جاری داخلی (عمومی و تخصصی) در موضوعات مختلف است، که شامل ادبیات، جغرافیا، علوم رایانه، اطلاع‌رسانی، فلسفه، عکاسی، عکس، دفاع مقدس، روانشناسی، خانواده، نشریه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، علمی، دینی، کشاورزی، اسلام‌شناسی، رسانه‌شناسی، هنر، هوا و فضا، مسکن، فولاد، ژنتیک، کارآفرین و اکثر نشریه‌های کودک و نوجوان رشد، معلم، مدرسه فردا، ابتدایی و ...  را داراست.

محمودی با اشاره به نشریات بخش اجتماعی و فرهنگی ذکر کرد: شهر فردا، سیب سبز، خانواده، خانواده سبز، راه زندگی و موفقیت سبز، مهندسی فرهنگی، پنجره، رخداد، پیک تقریب، الوحده، پاسداری فرهنگی، پاسدار اسلام و خیمه از نشریات بخش اجتماعی فرهنگی این کتابخانه است.

انتهای پیام/2462/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول