اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی گنبدکاووس:

موزه فرش در گنبدکاووس افتتاح می‌شود

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس گفت: موزه فرش این شهر به زودی در کنار برج قابوس این شهر افتتاح می‎شود.

موزه فرش در گنبدکاووس افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ قدرت شاکری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: پیش‎بینی می‎شود این موزه با توجه به ثبت جهانی برج قابوس و افزایش گردشگران و بازدیدکنندگان خارجی در استان گلستان و شهر گنبدکاووس مورد توجه قرار بگیرد تا شرایط معرفی بخشی از صنایع دستی و هنرهای سنتی استان و به‌ویژه فرش به بازارهای داخلی و خارجی مهیا شود و به نوعی در اقتصاد مردم منطقه تاثیرگذار باشد.

افزایش 40 درصدی بازدیدکنندگان برج قابوس بعد از ثبت جهانی

وی اضافه کرد: ثبت جهانی برج قابوس باعث شده تعداد گردشگران حاضر در گنبدکاووس برای بازدید از بلندترین بنای آجری جهان بیشتر شود و بر اساس آمار در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 66 هزار نفر از این بنای تاریخی زیبا بازدید کردند که این تعداد در مقایسه با بازدیدکنندگان سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: ایجاد هتل‎های چند ستاره و با امکانات، داشتن مهمانپذیر و اقامتگاه مناسب، بهره‎مند بودن از بازارچه‎های سنتی و برخورداری از امکانات رفاهی و خدماتی در سطح شهر از دغدغه‎های اصلی مسئولان شهری و استانی است که با توجه به جهانی شدن این برج تاریخی و تلاش‎هایی که برای ثبت جهانی دیوار گرگان وجود دارد باید در اولویت قرار گیرد و زمینه رسیدن به آن از طریق تعامل و همکاری بخش دولتی و خصوصی فراهم شود.

شاکری ابراز امیدواری کرد توافق بین اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس با اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در خصوص واگذاری زمین در جوار امامزاده یحیی‌بن زید گنبدکاووس برای واگذاری زمین اجرایی تا عملیات احداث مجمتع خدماتی رفاهی شامل پارک، بازارچه عرضه صنایع دستی و سنتی، سرویس‎های بهداشتی، فروشگاه، شهربازی، فروشگاه، رستوران، سوئیت و مهمانپذیر آغاز شود.

بهره‎مند شدن 247 هنرمند صنایع دستی در گنبدکاووس از خدمات بیمه

وی با اشاره به ٱموزش 51 هنرمند علاقه‎مند به صنایع دستی و هنرهای سنتی در رشته‎های سوزن‎دوزی، زیورآلات و حکاکی روی چرم تصریح کرد: 247 نفر در سطح شهرستان بعد از گذراندن دوره‎های آموزشی در صنایع دستی شهرستان یا قبولی در امتحانات در نتیجه تجربه‎های خانگی و آموزش‎هایی که قبلا فرا گرفته بودند از خدمات بیمه بهره‎مند شدند و بسیاری از آنها در قالب مشاغل خانگی و یا حتی حضور در کارگاه‎های صنایع دستی از جمله همین سه رشته و گلیم‎بافی، معرق‎کاری، چاپ باتیک و دوخت لباس‎های محلی برای خود منبع درآمدی ایجاد کرده‎اند.

انتهای پیام/2307/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول