اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از بازار سرد گمانه‌زنی برای استاندار جدید کرمان

سروکله پیامک‌ها هم در بحث انتخاب استاندار کرمان پیدا شد

بازار گمانه‌زنی‌ها برای استاندار جدید کرمان در این روزها رو به سردی رفته است و دیگر آن گرمای روزهای ابتدایی آغاز به کار دولت جدید را ندارد و پیامک‌ها از نهایی شدن گزینه استانداری کرمان خبر می‌دهند.

سروکله پیامک‌ها هم در بحث انتخاب استاندار کرمان پیدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دولت تدبیر و امید که روی کار آمد، گمانه‌زنی‌های کرمانی‌ها هم با توجه به علاقه فراوانی که به سیاست دارند درباره موضوع‌های مختلف از جمله بحث انتخاب استاندار جدید کرمان آغاز شد.

خالی شدن میدان از خیلی گزینه‌ها

بازار گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب استاندار جدید کرمان با توجه به جو سیاسی حاکم بر این استان و همچنین وجود گزینه‌های بسیار برای تصدی استانداری کرمان نسبت به بسیاری از مناطق کشور داغ‌تر بود، اما حالا دیگر با کنار رفتن بسیاری از گزینه‌ها به دلایل مختلف این بازار رو به سردی رفته و مردم فقط منتظر معرفی استاندار جدید هستند.

از میان گزینه‌های اصلی استانداری کرمان طی چند ماه اخیر می‌توان به مرادعلی‌زاده اشاره کرد، گر چه در روزهای نخست تغییر دولت از مرادعلی‌زاده به عنوان گزینه حتمی استانداری کرمان یاد می‌شد، اما با حضور وی در رأس شرکت صنایع ملی مس ایران تمام بحث‌ها در مورد وی به بایگانی سپرده شد.

ابوالقاسم سیف‌اللهی شهردار سابق کرمان هم گزینه‌ای بود که پس از مرادعلی‌زاده حرف و حدیث‌ها از احتمال قوی برای مدیریت وی در سطح نخست استان کرمان خبر می‌داد که با انتخاب مجدد وی برای شهرداری کرمان این گزینه هم به صورت خودبه‌خود از لیست حذف شد.

اسماعیل نجار استاندار فعلی کرمان هم با توجه به حمایت مجمع نمایندگان از وی به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های قوی برای استانداری کرمان مطرح است و گزینه دیگر محمدعلی کریمی استاندار دولت اصلاحات در کرمان است که از حمایت کرمانی‌های دولت و هاشمی‌رفسنجان برخوردارند.

شنیده شده طی هفته گذشته یکی از اصلاح‌طلبان مطرح کرمان نشستی با تعدادی از پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها، نشریه‌های محلی اصلاح‌طلب داشته‌اند و در این جلسه از آنان خواسته‌اند که برای استاندار شدن کریمی جریان‌سازی کنند و رد و بدل شدن پیامک در رابطه با انتصاب استاندار کرمان از خروجی‌های این نشست است.

دست‌مریزاد به مدیران و فرمانداران کرمان

با توجه به اینکه بحث تغییر مدیران از سطح کلان استان تا دورترین روستا و بخش‌ها از مدت‌ها قبل مطرح است و البته بعید هم به نظر نمی‌رسد، اما شاهدیم که تمام مدیران و فرمانداران استان کرمان همچنان با انگیزه به خدمت‌رسانی ادامه می‌دهند.

خبرها حکایت از آن دارد که فرمانداران همچون گذشته به امور شهرستان‌ها رسیدگی می‌کنند و شواهد موجود از جمله برگزاری جلسه‌های متعدد و برنامه‌های متنوع بیانگر آن است که کارها در استان کرمان جریان دارد و البته از مدیران جمهوری اسلامی همین انتظار هم وجود دارد.  

دردهای مردم کرمان در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد

اما به هر حال اگر چه کرمان استانی غنی از نظر معادن، محصولات باغی و کشاورزی، مناطق گردشگری و از همه مهمتر مردمی نجیب و نیروی انسانی کارآمد است، اما این خطه مشکلات بسیار بزرگی دارد که استاندار جدید کرمان و تیم وی باید این مسائل از جمله آبرسانی و گازرسانی به مناطق مختلف کرمان، اشتغال جوانان، احداث خانه، برنامه‌های گسترده فرهنگی و هنری و توجه به بخش ورزش را ان‌شاء‌الله در اولویت کاری خود قرار دهند.

شکستن سر کرمان در بازی‌های سیاسی

از همه این بحث‌ها گذشته استاندار کرمان و همکاران وی باید با دوری از هر گونه سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری برای بهتر شدن اوضاع زندگی کرمانی‌های نجیب تلاش کنند، زیرا سر کرمان بارها و بارها در بازی‌های سیاسی شکسته است و نتیجه این بازی‌ها برای مردم کرمان حاصلی به غیر از عقب‌ماندگی و محرومیت بیشتر در بخش‌های مختلف نداشته است.

گزینه نهایی استانداری کرمان در صندوقچه دولتی‌ها  

هرگز فراموش نمی‌کنیم که انتخاب استاندار کرمان تابع چانه‌زنی‌ها و پیگیری‌های دولتی‌های استان کرمان است و در نشست هیئت دولت در یکی از یکشنبه‌ها و یا چهارشنبه‌ها ممکن است هر گزینه‌ای از صندوقچه دولتی‌ها برای کرمان بیرون آید.

انتهای پیام/80019/ق40/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول