اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

استاندار جدید گلستان به موضوعات حوادثی بسیار حساس هستند

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: در دیدار اخیر با استاندار جدید گلستان مشخص شد که وی به موضوعات حوادثی بسیار حساس هستند.

استاندار جدید گلستان به موضوعات حوادثی بسیار حساس هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی پیش از ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در این ملاقات، استاندار جدید گلستان با تاکید بر توجه ویژه به موضوع مدیریت بحران بر پیگیری مطالبات استانی این بخش در سطح ملی تاکید کرد.

وی با اشاره به طرح موضوع ساماندهی رودخانه‎های استان و درخواست اعتبار مالی از مرکز یادآور شد: نگاه استاندار به مسئله رودخانه‎ها به عنوان یک تهدید نیست و حتی وی اعتقاد دارد، رودخانه‎های استان ظرفیت و فرصت مناسبی برای حوزه گردشگری محسوب می‎شوند.

تنظیم برنامه مدون برای هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در گلستان

سمیعی با اشاره به برنامه‎های هفته کاهش بلایای طبیعی در گلستان اذعان داشت: برنامه مدونی برای هفت روزی که به عنوان هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی از 20 مهرماه آغاز شده تهیه و تنظیم شده است.

وی ادامه داد: این برنامه به گونه‎ای طراحی شده‎ است که بتوان نقش و مشارکت مردم را در آن پررنگ‎تر از گذشته حس کرد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان، از افتتاح نمایشگاه‌ها و برگزاری مانورهایی در استان با ماهیت مدیریت بحران در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد.

توزیع 330 میلیارد ریال اعتبار حوادثی در گلستان

سمیعی یادآور شد: هدف اصلی از برگزاری چنین برنامه‎هایی آگاهی مردم نسبت به موضوعاتی است که به عنوان بلای طبیعی ممکن است هر لحظه زندگی خود و عزیزانشان را به مخاطره بیاندازد. 

وی با اشاره به اعتبارات حوادثی در سالجاری خاطرنشان کرد: 330 میلیارد ریال اعتبارات حوادثی در استان توزیع شده که این اعتبارات طبق قانون بیشتر در حوزه‎های پیشگیری و بازسازی هزینه شده است.

سمیعی ادامه داد: 17 میلیارد ریال از این مبلغ برای عملیات اجرایی مسیر انحرافی سد «آق‎دکش» هزینه شده که در چند روز آینده به بهره‎برداری می‎رسد.

راه‌اندازی پایگاه آتش نشانی در 10 روستای حاشیه جنگل

وی با اشاره به اهمیت حفظ حریم جنگل‎های استان از حریق‎های احتمالی افزود: 10 روستای حاشیه جنگل در استان شناسایی شده و ساختمان پایگاه آتش‎نشانی در این روستاها آماده بهره‌برداری شده است.

سمیعی اضافه کرد: با کمک دفتر روستایی استانداری گلستان به زودی ماشین‎های آتش‎نشانی نیز برای این پایگاه‎ها خریداری می‌شود.

20 مهرماه روز ملی «ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی» است که تا 26 مهرماه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده می‌شود.

انتهای پیام/83002/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول